Předmět: Základy pedagogiky a základy edukační činnosti

« Zpět
Název předmětu Základy pedagogiky a základy edukační činnosti
Kód předmětu HUM/ETA21
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Vévodová Šárka, Mgr. Ph.D.
  • Tomanová Jitka, PhDr. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Teoretické základy edukace ve zdravotnictví a pedagogiky - terminologie. Funkce cíle edukace, determinace cílů, klasifikace cílů ve zdravotnických kontextech. Sociální marketing a podpora změny postojů a chování. Cílové skupiny výchovy a vzdělávání při výchově ke zdraví a v podpoře léčebného procesu pacientů a jejich blízkých. Fáze edukačního procesu. Realizace edukace ve zdravotnictví - formy a metody edukace ve formálním, neformálním a informálním vzdělávání, edukační intervence. Metody edukace v celoživotním vzdělávání dospělých. Standardy edukace.

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Teoretické základy edukace ve zdravotnictví a pedagogiky s aplikací poznatků do praxe.
Student získá povědomí o možnostech a procesu edukace ve zdravotnictví, která je nedílnou součástí profese ergoterapeuta.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Tvorba a obhajoba edukačního materiálu.
Doporučená literatura
  • Juřeníková, P. (2010). Zásady edukace v ošetřovatelské praxi. Praha: Grada Publishing.
  • Nemcová, J., Hlinková, E. (2010). Moderná edukácia v ošetrovatelstve. Martin: Osveta.
  • POOLE, Jay, John C. RIFE, Fran PEARSON, Lelia MOORE, Antonia MONK REAVES a Wayne MOORE. Innovative Social Work Field Education in Congregational and Community-based Settings Serving Persons Fifty Five+: An Interdisciplinary Training Initiative for BSW and MSW Students.
  • Svěráková M. (2012). Edukační činnost sestry. Galén, Praha.
  • Špatenková, N. Smékalová, L. (2015). Edukace seniorů. Geragogika a gerontodidaktika. Praha: Grada.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta zdravotnických věd Studijní plán (Verze): Ergoterapie (2019) Kategorie: Zdravotnictví 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní