Vyučující
|
-
Vévodová Šárka, Mgr. Ph.D.
-
Čecháčková Miloslava, PaedDr.
|
Obsah předmětu
|
Poruchy fatických funkcí, dysartrie, dysfazie, narušení orofaciálního komplexu, poruchy plynulosti reči, symptomatické poruchy řeči. Ukázky metod alternativní a augmentativní komunikace. Přístrojové pomůcky.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je přehled nejčastějších typů narušení komunikační schopnosti s důrazem na získané typy (poruchy fatických funkcí, dysartrie, dysfazie, narušení orofaciálního komplexu, poruchy plynulosti reči, symptomatické poruchy řeči) z pohledu symptomatologie a zásad intervence. Součásti jsou ukázky metod alternativní a augmentativní komunikace včetně přístrojových pomůcek.
Student po absolvování získá přehled o nejčastějších typech narušení komunikační schopnosti a užívaných terapiích.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Absolvování seminářů, ústní a praktické zkoušení získaných dovedností.
|
Doporučená literatura
|
-
(2013). - X. afaziologické sympozium: s českou a slovenskou účastí konané u příležitosti Evropského dne logopedie 14.-15. března 2013, Hotel Santon, Brno : sborník : program, abstrakta.
-
Čecháčková, M. (2000). Textová a obrázková cvičebnice pro nemocné. Olomouc: FN.
-
Kejklíčková, I. (2011). Logopedie v ošetřovatelské praxi. Praha: Grada.
-
Štěpán, J. (2014). Logopedie: listy pro nácvik výslovnosti. Olomouc: Rubico.
|