Lecturer(s)
|
-
Vysoký Robert, doc. Mgr. Ph.D.
|
Course content
|
Learning about the potential use of exercise physilogy in rehabilitation practice, special attention is paid to cardiology, obesitology ang preventative rehabilitation.
|
Learning activities and teaching methods
|
Dialogic Lecture (Discussion, Dialog, Brainstorming), Demonstration
- Homework for Teaching
- 12 hours per semester
|
Learning outcomes
|
Students learn about the potential use of exercise physiology in rehabilitation practice. Special attention is paid to exercise physilogy in cardiology, obesity treatment and preventive rehabilitation. In the practical part, students perform simple tests and prescribe physical activity.
Student after finishing in a subject will be able to implement obtained informations in diagnostic and therapeutical approach to patients or in science and research activity.
|
Prerequisites
|
Knowledge of anatomy, physiology and pathophysilogy.
|
Assessment methods and criteria
|
Student performance
Active absolvating in practicals
|
Recommended literature
|
-
Bartůňková, S. (2013). Fyziologie pohybové zátěže: učební texty pro studenty tělovýchovných oborů. Praha: Univerzita Karlova v Praze.
-
Dobšák, P. (2009). Klinická fyziologie tělesné zátěže: vybrané kapitoly pro bakalářské studium fyzioterapie. Brno: Masarykova univerzita.
-
Pastucha D. a kol. (2014). Tělovýchovné lékařství: vybrané kapitoly.
-
Pastucha, D., Sovová, E., Malinčíková, J., & Hyjánek, J. (2011). Tělovýchovné lékařství. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Vilikus, Z., Brandejský, P., & Novotný, V. (2004). Tělovýchovné lékařství. Praha: Karolinum.
-
Vilikus, Z., Brandejský, P. (2006). Sports medicine for English-speaking students. Praha: Karolinum.
|