Vyučující
|
-
Můčková Anita, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1.Vývojová kineziologie: 1. trimenon. 2.Vývojová kineziologie: 2-3 trimenon. 3.Neurovývojová onemocnění v kojeneckém a dětském věku. 4.Neurovývojové vyšetření dítěte. 5.Obecné seznámení s Vojtovou reflexní lokomocí a Bobath konceptem v kojeneckém a dětském věku. 6.Návštěva Pediatrické kliniky s ukázkou využití Vojtovy reflexní lokomoce v praxi. Celkový rozsah předmětu je 27 hodin, z toho 12 kontaktních hodin a 15 nekontaktních hodin.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností
|
Výstupy z učení
|
Praktická aplikace vývojové kineziologie pro principy kinezioterapie v dětském věku se zaměřením prioritně na praktické provedení reflexní facilitace lokomoce a respirace.
Student po absolvování získá základní přehled využití reflexní lokomoce u kojenců a malých dětí.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Aktivní účast na praktických cvičení, písemný test.
|
Doporučená literatura
|
-
CALVERT, G., SPENCE, Ch., STEIN, E. B. The handbook of multisensory processes.
-
Fendrychová, J. a kol. (2004). Hodnotící metodiky v neonatologii. Brno: NCO NZO.
-
Frost, R. (2013). Applied Kinesiology: A Training Manual and Reference Book of Basic Principles and Practices. Berkeley: North Atlantic Books.
-
McINERNY, T. K. (2009). American Academy of Pediatrics textbook of pediatric care. Washington, D. C.: American Academy of Pediatrics.
-
Orth, H. (2012). Dítě ve Vojtově terapii: příručka pro praxi. České Budějovice: Kopp.
-
Vojta, V. (1993). Mozkové hybné poruchy v kojeneckém věku.. Praha: Grada.
-
Vojta, V. (2010). Vojtův princip : svalové souhry v reflexní lokomoci a motorické ontogenezi. Praha : Grada Publishing.
|