Předmět: Praxe založená na vědeckých důkazech v rehabilitačních oborech

« Zpět
Název předmětu Praxe založená na vědeckých důkazech v rehabilitačních oborech
Kód předmětu FYT/ETB31
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Vyskotová Jana, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Definice medicíny založené na vědeckých důkazech Strukturovaný hodnotící systém k posouzení kvality důkazů Úrovně síly doporučení pro klinickou praxi Kvalita důkazů Individualizovaná medicína a klinické studie Systematický přehled literatury a meta-analýza Příprava a základní atributy klinické studie Vícezdrojové vyhledávání v databázích Kazuistiky Celkový rozsah předmětu je 108 hodin, z toho 15 kontaktních a 93 nekontaktních.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Výstupy z učení
Obsahem předmětu je seznámení studentů s principy praxe založené na vědeckých důkazech (evidence based medicine). Poznatky studenti využijí ke zpracování svých závěrečných prací. Náplní předmětu je vyhledávání a analýza relevantních pramenů a kritická práce s informačními zdroji.
Studenti se orientují v základních medicínských elektronických informačních databázích. Umí si stanovit vědeckou otázku a v jejím kontextu hledat relevantní odpovědi na podkladě validních vědeckých důkazů včetně návrhu vlastní intervence. Získávají obecné kompetence kritického myšlení
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Rozbor portfolia studenta, Seminární práce

Splnění všech úkolů semináře, zpracování seminární práce.
Doporučená literatura
  • BORG Kristian a Katharina STIBRANT SUNNERHAGEN. Evidence-based medicine in physical and rehabilitation medicine: is this evidence-based rehabilitation?.
  • Greenhalgh, T. (2003). Jak pracovat s vědeckou publikací. Praha: Grada Publishing a.s.
  • GREENHALGH, Trisha. (2014). How to Read a Paper. BMJ Books.
  • GUYATT Gordon, Drummond RENNIE, Maureen O. MEADE a Deborah J. COOK. (2014). Users Guides to the Medical Literature. McGraw-Hill Education/Medical.
  • Hlavatý, T. (2016). Základy klinického výskumu. Praha: Grada.
  • KERN, Helmut et al. Evidence Based Medicine in Physical Medicine and Rehabilitation.
  • STRAUS, Sharon E., W. Scott RICHARDSON, Paul GLASZIOU a R. Brian HAYNES. (2010). Evidence-based medicine. How to practice and teach it. Churchill, Livingstone.
  • TURNER-STOKES, Lynne. (2008). Evidence for the effectiveness of multi-disciplinary rehabilitation following acquired brain injury: a synthesis of two approaches.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta zdravotnických věd Studijní plán (Verze): Ergoterapie (2019) Kategorie: Zdravotnictví 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní