Vyučující
|
-
Vyskotová Jana, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Definice medicíny založené na vědeckých důkazech Strukturovaný hodnotící systém k posouzení kvality důkazů Úrovně síly doporučení pro klinickou praxi Kvalita důkazů Individualizovaná medicína a klinické studie Systematický přehled literatury a meta-analýza Příprava a základní atributy klinické studie Vícezdrojové vyhledávání v databázích Kazuistiky Celkový rozsah předmětu je 108 hodin, z toho 15 kontaktních a 93 nekontaktních.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Obsahem předmětu je seznámení studentů s principy praxe založené na vědeckých důkazech (evidence based medicine). Poznatky studenti využijí ke zpracování svých závěrečných prací. Náplní předmětu je vyhledávání a analýza relevantních pramenů a kritická práce s informačními zdroji.
Studenti se orientují v základních medicínských elektronických informačních databázích. Umí si stanovit vědeckou otázku a v jejím kontextu hledat relevantní odpovědi na podkladě validních vědeckých důkazů včetně návrhu vlastní intervence. Získávají obecné kompetence kritického myšlení
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor portfolia studenta, Seminární práce
Splnění všech úkolů semináře, zpracování seminární práce.
|
Doporučená literatura
|
-
BORG Kristian a Katharina STIBRANT SUNNERHAGEN. Evidence-based medicine in physical and rehabilitation medicine: is this evidence-based rehabilitation?.
-
Greenhalgh, T. (2003). Jak pracovat s vědeckou publikací. Praha: Grada Publishing a.s.
-
GREENHALGH, Trisha. (2014). How to Read a Paper. BMJ Books.
-
GUYATT Gordon, Drummond RENNIE, Maureen O. MEADE a Deborah J. COOK. (2014). Users Guides to the Medical Literature. McGraw-Hill Education/Medical.
-
Hlavatý, T. (2016). Základy klinického výskumu. Praha: Grada.
-
KERN, Helmut et al. Evidence Based Medicine in Physical Medicine and Rehabilitation.
-
STRAUS, Sharon E., W. Scott RICHARDSON, Paul GLASZIOU a R. Brian HAYNES. (2010). Evidence-based medicine. How to practice and teach it. Churchill, Livingstone.
-
TURNER-STOKES, Lynne. (2008). Evidence for the effectiveness of multi-disciplinary rehabilitation following acquired brain injury: a synthesis of two approaches.
|