Vyučující
|
-
Můčková Anita, Mgr. Ph.D.
-
Kolmanová Jana, Mgr.
-
Macháčková Kateřina, Mgr. Ph.D.
-
Kučerová Marcela, Mgr. DiS.
|
Obsah předmětu
|
Teoretický úvod do Bobath koncept, principy, filozofie Terapie pacientů po iktu pohledem Bobath koncept Praktický nácvik evaluačních a terapeutických technik Bobath konceptu Úvod do principů metodik na bázi vývojové kineziologie, Vojtovy metody Teoretický úvod do konceptu PNF - historie, filozofie, neurofyziologické principy Facilitační prostředky PNF, pohybové vzory - praktický nácvik Praktická aplikace facilitačních a relaxačních technik PNF Celkový rozsah předmětu je 81 hodin, z toho 45 kontaktních a 36 nekontaktních.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Souhrn základních teoretických a klinicko-terapeutických informací o principech a formách metodik ergoterapie na bázi konceptů Bobath, Proprioceptivní neuromuskulární facilitace a Vojtova reflexní lokomoce.
Studenti ovládají kineziologicky správné vedení (tzv. handling) pro reedukaci posturálních a posturálně-lokomočních pohybových funkcí, porozumění možnostem aplikace specifických terapeutických technik a plánování terapie na základě hodnocení pohybové funkce/dysfunkce.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
FYT/ETB24
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Písemný test, písemně zpracovaná kazuistika pacienta, hodnocení praktických dovedností.
|
Doporučená literatura
|
-
Adler, S. S., Beckers, D., &Buck, M. (2008). PNF in Practice: an illustrated guide. Heidelberg: Springer.
-
Bastlová, P. (2013). Proprioceptivní neuromuskulární facilitace. Olomouc: VOP 2013.
-
Davies, P. M. (2000). Steps to Follow: the copmprehensive treatment of patiens with hemiplegia. Berlin-Heidelberg; NY, Springer Verlag.
-
Gjelsvik, Bente. The Bobath concept in adult neurology.
-
Vojta, V., Peters, A. (1995). Vojtův princip. Svalové souhry v reflexní lokomoci a motorická ontogeneze.. Praha: Grada.
|