Vyučující
|
-
Vyskotová Jana, Mgr. Ph.D.
-
Špannerová Renáta, Mgr. DiS.
|
Obsah předmětu
|
Úvod do problematiky Definice oboru Profesní organizace Historie oboru u nás i v zahraničí Cíle a zaměření ergoterapie Základní koncepty a terminologie Příjemci ergoterapeutických služeb Základní modely praxe Legislativní normy Celkový rozsah předmětu je 81 hodin, z toho 35 kontaktních a 46 nekontaktních.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující práce ve skupinách
|
Výstupy z učení
|
Student se prostřednictvím předmětu naučí charakterizovat obor ergoterapie, zorientuje se v terapeutických prostředcích a technikách, ve vyšetřovacích metodách, které se v moderní ergoterapii používají. Předmět vymezuje schopnosti a dovednosti ergoterapeuta, popisuje problematiku ergoterapeutického procesu a s ním spojené legislativy.
Po absolvování předmětu se bude student schopen orientovat v základním teoretickém a praktickém rámci oboru ergoterapie. Bude schopen charakterizovat obor ergoterapie, představit používané prostředky v terapii a vyšetření a nastínit specifika oboru v rehabilitačním procesu.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta
Ústní zkoušení.
|
Doporučená literatura
|
-
Jelínková, J., Krivošíková, M., Šajtárová, L. (2009). Ergoterapie. Praha: Portál.
-
Klusoňová, E. Ergoterapie v praxi.
-
Krivošíková, M. (2011). Úvod do ergoterapie. Praha. Grada.
|