Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Výživa. Břišní tance. Kondiční cvičení seniorů, praxe. Kondiční cvičení dětí, praxe. Kondiční cvičení rodičů s dětmi, praxe. Aerobic. Cvičení dle východních kultur, praxe. Taobox, Kickbox. Aquaaerobic. Hipoterapie. Cyklistika, turistika. Alexandrova metoda. Plavání novorozenců a batolat. Jiná alternativní cvičení. Další nové trendy sportovních aktivit. Celkový rozsah předmětu je 25 hodin, z toho 10 kontaktních hodin a 15 nekontaktních.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Přehledné seznámení s prvky kondičního a regeneračního tělocviku. Metodické zásady a principy přiměřeného silového a obecně rekondičního cvičení.
Student po absolvování bude schopen kvalifikovaně vést skupinový a individuální kondiční tělocvik.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Systematické pozorování studenta
Nejméně 80 % účast v seminářích.
|
Doporučená literatura
|
-
Beachle, T. (2008). Essentials of strength training and conditioning. Champaign, IL: Human Kinetics.
-
Hromádková, J. (1999). Fyzioterapie. Praha: HLH.
-
Kučera, M., Kolář, P., Dylevský, I., et al. (2011). Dítě, sport a zdraví. Praha: Galén.
-
Máček, Radvanský. (2011). Fyziologie a klinické aspekty pohybové aktivity. Galen.
|