Vyučující
|
-
Vysoký Robert, doc. Mgr. Ph.D.
-
Garajová Anna, Mgr.
-
Jiráčková Martina, Mgr.
-
Vyskotová Jana, Mgr. Ph.D.
-
Holaňová Romana, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
-edukace vyšetřovacích přístupů v interní medicíně s návazností na tvorbu terapeutického plánu fyzioterapeuta s ohledem na nové trendy ve fyzioterapii, -edukace vyšetřovacích přístupů u funkčních poruch pohybového systému (orientovaných na kardiovaskulární a respirační systém, poruchy pánevního dna, poruchy orofaciální oblasti), s návazností na tvorbu terapeutického plánu fyzioterapeuta s ohledem na nové trendy ve fyzioterapii -diferenciální diagnostika Celkový rozsah předmětu je 54 hodin, z toho 39 kontaktních hodin a 15 nekontaktních.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností
|
Výstupy z učení
|
Strukturovaný souhrn moderních klinických diagnostických postupů v hodnocení pohybové funkce a dysfunkce pro praxi fyzioterapeuta. Cílem je získání teoretických informací a manuálních dovedností pro klinické vyšetření pacienta a jejich využití v klinické praxi u vhodných diagnóz.
Student se orientuje v trendech, kterými se ubírá současná fyzioterapie a léčebná rehabilitace v kontextu komprehensivní rehabilitace.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Písemný test
Ústní a praktické zkoušení získaných dovedností.
|
Doporučená literatura
|
-
KENYON, K., KENYON, J. (2009). The physiotherapist's pocket book: essential facts at your fingertips. Edinburgh: Churchill Livingstone.
-
Kolář, P. a kol. (2009). Rehabilitace v klinické praxi. Praha: Galén.
-
Kolář, P., Máček, M. (2016). Základy klinické rehabilitace. Praha: Galén.
-
Lewit, K. (2003). Manipulační léčba v myoskeletární medicíně. Praha: Sdělovací technika.
-
Véle, F. (2012). Vyšetření hybných funkcí z pohledu neurofyziologie: Příručka pro terapeuty pracující v neurorehabilitaci. Praha: TRITON.
|