Vyučující
|
-
Konečný Petr, doc. MUDr. Ph.D., MBA
|
Obsah předmětu
|
Edukace jednotlivých metodik kinezioterapie, respektující obecné a navazující principy ontogenetického vývoje motoriky. Kategorizované podle klinických forem onemocnění a současně podle terapeutického zacílení na pohybovou periferii, spinální a spinocerebelární úroveň řízení, na ovlivnění podkorovových a korových procesů řízení pohybu. Celkový rozsah předmětu je 110 hodin, z toho 80 kontaktních hodin a 30 nekontaktních.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Nácvik pohybových a pracovních dovedností
|
Výstupy z učení
|
Cílem je prohloubení dosavadních znalostí o terapeutických konceptech na bázi vývojové kineziologie, osvojení praktických dovedností u konkrétních pohybových poruch. Předmět poskytuje strukturovaný souhrn teoretických poznatků o neurofyziologických a vývojových konsekvencích a praktické klinicko-terapeutické aplikace u nejfrekventovanějších poruch motoriky. Ucelený kurz Vojtovy reflexní lokomoce v rozsahu části "A" certifikovaného kurzu.
Studenti si prohloubí dosavadní znalosti o terapeutických konceptech na bázi vývojové kineziologie a osvojí praktické dovednosti u konkrétních pohybových poruch.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
FYT/AFB05 a zároveň FYT/AFA05
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Didaktický test, Systematické pozorování studenta
Aktivní účast na praktických cvičeních, úspěšné absolvování závěrečného testu
|
Doporučená literatura
|
-
Frost, R. (2013). Applied Kinesiology: A Training Manual and Reference Book of Basic Principles and Practices. Berkeley: North Atlantic Books.
-
McINERNY, T. K. (2009). American Academy of Pediatrics textbook of pediatric care. Washington, D. C.: American Academy of Pediatrics.
-
Vojta, V. (1993). Mozkové hybné poruchy v kojeneckém věku. Praha Grada.
-
Vojta, V. (2010). Vojtův princip : svalové souhry v reflexní lokomoci a motorické ontogenezi. Praha : Grada Publishing.
|