Vyučující
|
-
Němec Martin, Mgr.
-
Schmidt harciníková Nikol, Mgr.
-
Haltmar Hana, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Edukace základních technik Bobath konceptu, senzomotorické vedení nemocných s převažující neurologickou ("centrální") poruchou motoriky. Celkový rozsah předmětu je 85 hodin, z toho 39 kontaktních hodin a 46 nekontaktních.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Souhrn teoretických a klinicko-terapeutických vědomostí o cílech, formách a konkrétní metodice fyzioterapie na bázi Bobath konceptu. Cílem je naučit kineziologicky správné vedení (tzv. handling) pro reedukaci posturálních a posturálně-lokomočních pohybových funkcí.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Ústní a praktické zkoušení získaných dovedností.
|
Doporučená literatura
|
-
- JOHNSTONE, Margaret a WITH AN INTRODUCTION BY JAMES COX. (1995). Restoration of normal movement after stroke. Edinburgh: Churchill Livingstone.
-
Bobath, B. (1970). Adult hemiplégia: evaluation and treatment. Medical Books, London.
-
Bohátková, H. (2008). Využití Bobath konceptu v ošetřovatelské péči.
-
Davies, P. M. (1994). Starting Again: early rehabilitation after traumatic brain injury or other severe brain lesions. Berlin-Heidelberg -NY: Springer Verlag.
-
Chmelová, I. (2011). Bobath koncept v pediatrické praxi. Ostrava: Ostravská univerzita.
|