Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
- dokumentární fotografie za druhé světové války, humanistický dokument, Magnum - "new documents" (Frank, Arbus, Eggleston, Winogrand) - "konec humanismu" - válka ve Vietnamu - koncept a "düsseldorfská" škola - fotografie a pop art, fotografie a akční umění - dekadence (Witkin, Goldin, Mapplethorpe) - postmoderní pohled
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 1 hodina za semestr
- Příprava na zkoušku
- 8 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s vývojem fotografie v kontextu vývoje výtvarného umění jako celku a to s přihlédnutím k specifickým výrazovým prostředkům média.
Student by měl získat základní přehled o dějinách fotografie v kontextu výtvarného umění, měl by být schopen "číst" fotografie, určit dobu jejich vzniku a techniku.
|
Předpoklady
|
Absolvování předmětu DSF1, případně mírně pokročilou orientaci v dějinách umění a fotografie 20. století.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Seminární práce
Odevzdání seminární práce a kolokvium.
|
Doporučená literatura
|
-
Daniela Mrázková. (1986). Příběh fotografie. Praha.
-
Michel Frizot (ed.). (1996). A New History of Photography. Köln.
-
Pavel Scheufler. (1993). Historické fotografické techniky. Praha.
-
William S. Johnson. (2010). Dějiny fotografie. Praha.
-
Yve?Alain Bois, Benjamin H. D. Buchloh, Hal Foster et al. (2007). Umění po roce 1900. Praha.
|