Vyučující
|
-
Daniel Ladislav, prof. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Formování principů nového slohu v manýrismu a protobaroku: Raffael, Michelangelo, Tizian, Tintoretto, Veronese, Barocci. 2. První impulzy nového slohu 17. století: Carracciové a Caravaggio. 3. Carraccisté a caravaggisté v Římě. Vznik baroka. 4. Peter Paul Rubens, bamboccianti. 5. Nicoas Poussin a Claude Gellée zv. Lorrain 6. Pietro Berrettini da Cortona 7. Lodovico Cardi zv. Cigoli 8. Giovanni Francesco Barbieri zv. Guercino 9. Giovanni Battista Gaulli zv. Baciccio 10. Andrea Pozzo, Giovanni Lanfranco 11. Velázquez 12. Barokní malířství v Římě
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 8 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 10 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu pro bakalářské studenty je vysvětlit principy barokního malířství v samém centru jeho rozvoje za účasti italských i zahraničních umělců, kteří z různých stylových i myšlenkových zdrojů postupně tvarovali způsoby námětové, formové a významové podoby malířského stylu 17. století.
Nabytá schopnost orientovat se v detailním poznání barokního malířství v Římě.
|
Předpoklady
|
Odborný zájem o detailní poznání barokního malířství na Apeninském poloostrově.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Přítomnost na seminářích a přednáškách, účast na diskusích v seminářích, překlady odborné literatury z angličtiny.
|
Doporučená literatura
|
-
(2006). Barock im Vatican. Kunst und Kultur im Rom der Päpste II, 1572 - 1676.. Bonn - Leipzig.
-
Andrea Emiliani - Michela Scolaro (eds)). (1991). Od Correggia ke Crespimu. Malířství 16.-18. století v Emilii a Romagni.. Bologna.
-
Beverly Louise Brown (ed.). (2001). Die Geburt des Barock. Stuttgart.
|