Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. "Cizeléři a lajdáci"; dokonalost a nedokonalost fotografického obrazu. 2. Fotografie a malba. 3. Intimita. 4. Rodina I a II. 5. "Já". 6. "Stratégové a násilníci"; inscenace a manipulace ve fotografii. 7. Dokumentární fotografie kolem roku 2000 I a II.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu bude seznámit posluchače s aktuálním vývojem v médiu fotografie, představit zajímavé a nekonvenční osobnosti a jejich přístup k tvorbě, jejich přemýšlení o fotografii a přesahy do jiných médií. Smyslem předmětu Fotografie přelomu tisíciletí není podat syntetický výklad posledních dvou desetiletí, ale představit výrazné domácí i zahraniční osobnosti této doby pracující s médiem inovativně. Kurz by svým podáním vycházel ze současných trendů představujících fotografii oproštěnou od tradičních uměnovědných kategorií, ale naopak spojenou pomocí jiných "klíčů" (intimita, erotika, rodina, nedokonalost/dokonalost atd.).
Student by měl získat základní orientaci v současné fotografii, naučit se ji vnímat nejen jako samostatné médium, ale též jako nedílnou součást výtvarného umění jako celku.
|
Předpoklady
|
Základní znalost výtvareného umění kolem roku 2000.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška
Složení ústní zkoušky.
|
Doporučená literatura
|
-
Hans-Michael Koetzle. (2011). Photographers A ? Z. Los Angeles.
-
Lucie Lendelová, Tomáš Pospěch, Helena Rišlinková. (2002). Česká a slovenská fotografie osmdesátých a devadesátých let 20. století. Olomouc.
-
Pavel Vančát. (2011). Mutující médium. Praha.
-
Robert Silverio. (2007). Postmoderní fotografie. Praha.
-
Suzane Bright. (2005). Art Photography Now. London.
-
Štěpán Grygar. (2005). Konceptuální umění a fotografie. Praha.
-
Yve-Alain Bois, Benjamin H. D. Buchloh, Hal Foster et al. (2007). Umění po roce 1900. Praha.
|