Vyučující
|
-
Horáček Martin, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Náplň předmětu lze rozdělit do několika základních tematických okruhů: - základní principy a metodologie restaurátorského průzkumu (interdisciplinární spolupráce, role jednotlivých specialistů atd.) a jejich potenciál pro uměleckohistorický výzkum - základní principy a metodologie technologických průzkumů (technické možnosti, metody?) a jejich potenciál pro uměleckohistorický výzkum - současné technologické postupy konzervování/restaurování - základní principy a metodologie restaurátorského/konzervátorského zásahu
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Demonstrace
- Účast na výuce
- 12 hodin za semestr
- Exkurze
- 26 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 30 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět bude zaměřen na metodologické principy v oblasti přípravy i realizace restaurátorských a konzervátorských opatření využívaných v současné péči o hmotné kulturní dědictví a využitelných i v rámci uměleckohistorického výzkumu. Metodologie bude charakterizována obecně a také představena na příkladech vybraných případových studií na konkrétních objektech či předmětech kulturního dědictví. Součástí předmětu budou také koncepční otázky spojené s průzkumem a restaurováním uměleckých děl v širším kontextu památkové péče a dějin umění. Dále bude výuka zaměřena na aktuální trendy ve vývoji a výzkumu v oblasti restaurování i v návaznosti na současnou uměleckohistorickou problematiku. Součástí výuky je práce s recentní domácí i zahraniční literaturou v oboru.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Absolvování výuky a splnění požadavků podle pokynů vyučujícího (mění se každý rok v závislosti na analyzovaných případech).
|
Doporučená literatura
|
-
Salvador Mu?oz Vi?as. (2015). Současná teorie konzervování. Pardubice.
|