Vyučující
|
-
Jakubec Ondřej, prof. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Kurz je realizován formou blokové výuky (přednášky se studentskou interakcí) a individuálních konzultací s jednotlivými studenty. Doktorandi v rámci kurzu získají širší přehled o myšlenkovém a kulturním kontextu toho, jak se obor dějin umění v posledních cca 100 letech proměňoval. Umožní jim to, zejména s ohledem na jejich vlastní práci, získat širší přehled, a přitom konfrontovat své odborné zaměření s obecnější oborovými hledisky.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 8 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem kurzu je prohloubeně reflektovat metodologii a historiografii dějin umění v Evropě a angloamerickém prostředí zejména ve 20. a 21. století. Budou představeny a zkoumány základní principy, pojmy a přístupy, jak se ve sledovaném prostředí různě proměňovaly a revidovaly (poststrukturalismus, postmoderna, dekonstruktivismus, nové/kritické dějiny umění, vizuální studia ad.).
Získání a rozvíjení schopnosti odborně zpracovávat a přednášet různé odborné problémy z oblasti dějin umění.
|
Předpoklady
|
Absolvované studium magisterského stupně.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozhovor
Předpokladem pro absolvování kurzu je aktivní zapojení, reflexe příslušných textů a prezentace vlastního tématu s ohledem na jeho metodologickou přináležitost k tématu disertační práce. Závěrečné kolokvium prověří získané znalosti, nikoliv ve smyslu faktografickém, ale spíše s ohledem na porozumění dané problematice.
|
Doporučená literatura
|
-
D. Freedberg. (1989). Power of Images. Studies in the History and Theory of Response. . Chicago.
-
D. Preziosi (ed.). (1998). The Art of Art History: A Critical Anthology. . Oxford.
-
M. Podro. (1982). The Critical Historians of Art.. New Haven?London.
-
N. Bryson, M. A. Holly, K. Moxey (eds.). (1991). Visual Theory: Painting and Interpretation. . New York.
|