Vyučující
|
-
Cuberek Roman, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Většina informací nezbytných k naplnění cíle předmětu je studentům poskytnuta v průběhu přednášky. V jejím průběhu jsou však také studenti odkazováni na relevantní zdroje v souvislosti s aktuálně zadanými úkoly.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Účast na výuce
- 8 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 20 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 6 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je prohloubit znalosti studentů týkající se postupů a principů při formulaci výzkumného záměru. Studenti mají identifikovat svůj vlastní výzkumný problém jako mezeru v bázi současných poznatků a navrhnout jemu odpovídající řešení v podobě specifikace cíle, dílčích cílů, výzkumných otázek či výzkumných hypotéz. Dalším cílem je naučit studenty prezentovat výsledky vlastního výzkumu na konferencích, seminářích či jiných příležitostech.
Kritický přístup k práci s poznatkovou bází a související schopnost strukturace odpovídajících poznatků za účelem formulace výzkumného problému. Způsobilost operacionalizovat výzkumný problém do výzkumného záměru, transformovat jej do relevantních výzkumných hypotéz či výzkumných otázek a vyspecifikovat množinu proměnných korespondujících s řešením výzkumného záměru včetně pojmenování struktury jejich vzájemných vztahů.
|
Předpoklady
|
1. Pokročilá úroveň práce s MS Word, Excel a Teams. 2. Pokročilá úroveň při vyhledávání zdrojů v informačních databázích a jejich zpracování. 3. Základní úroveň práce s některým ze statistickým softwarů. 4. Vysoká úroveň znalosti o výzkumných technikách plánovaných v projektu dizertační práce.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška
Student musí vyspecifikovat a obhájit vlastní výzkumnou problematiku a výzkumný rámec. Dále specifikovat cíl dizertační práce včetně dílčích cílů a jim odpovídajících výzkumných hypotéz či výzkumných otázek dle doporučené struktury.
|
Doporučená literatura
|
-
Salkind, Neil J. (2010). Encyclopedia of research design. Volume 3, [Q-Z : index]. Thousand Oaks, Calif. : SAGE Publications.
-
Andrews, D. L., Mason, D. S., & Silk, M. L. (2005). Qualitative methods in sports studies. New York: Berg.
-
Atkinson, M. (2012). Key concepts in sports and exercise research methods.. Sage.
-
Blahuš, P. (1998). K metodologii použití statistických metod v psychologii.. Academia.
-
BLAHUŠ, P. (1996). K systémovému pojetí statistických metod v metodologii empirického výzkumu chování.. Praha: Karolinum.
-
Kuhn, T.S. (1977). Struktura vědeckých revolucí.. Oikúmené.
-
Newell, R., & Burnard, P. (2011). Research for evidence-based practice in healthcare. Chichester.
-
Pelikán, J. (2011). Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum.
-
Popper, K. R. (1977). Logika vědeckého bádání.. Oikúmené.
-
Salkind, Neil J. (2010). Encyclopedia of research design. Volume 1, [A-G]. Thousand Oaks, Calif. : SAGE Publications.
-
Salkind, Neil J. (2010). Encyclopedia of research design. Volume 2, [H-P]. Thousand Oaks, Calif. : SAGE Publications.
-
Silverman, D. (2001). Interpreting qualitative data: methods for analysing talk, text and interaction. London: Sage Publications.
-
Tenenbaum, G.,& Driscoll, M. P. (2005). Methods of research in sport sciences: Quantitative and qualitative approaches.. Meyer & Meyer Sport.
-
Thomas, J. R., & Nelson, J. K. (2011). Research methods in physical activity. Champaign, Ill. : Human Kinetics.
|