Vyučující
|
-
Zahradníková Michaela, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Student realizuje výuku dle vybraného výukového materiálu odpovídajícího požadavkům jazykového kurzu. Samostatně připravuje výukové plány, vytváří doplňkové výukové materiály, zadává a vyhodnocuje domácí úkoly a samostatně realizuje výuku.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Demonstrace
- Účast na výuce
- 36 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 100 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem kurzu je získat praxi ve výuce asijského jazyka. K uznání tohoto kurzu student absolvuje pedagogickou praxi v tuzemské nebo zahraniční hostitelské organizaci (např. jazykové školy, ZŠ, SŠ, zájmové kroužky). V rámci kurzu nelze uznat individuální jazykovou výuku realizovanou bez vazby na hostitelskou organizaci ani pomvědeckou práci na KAS. Doložená výuková praxe musí být v rozsahu min. 36 hodin výuky (+ 100h přípravy, 12h konzultace s mentorem).
Student získá praxi ve výuce asijského jazyka, vytváření studijních plánů a přípravě výukových aktivit.
|
Předpoklady
|
Předpokladem je pokročilá znalost asijského jazyka, zájem o výuku cizích jazyků a ochota učit se novým didaktickým postupům.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Seminární práce, Certifikát o absolvování stáže
Výukovou praxi si student zajistí sám, výběr a rozsah konzultuje s vyučující na začátku semestru. Doložená výuková praxe v rozsahu min. 36 hodin s potvrzením od zaměstnavatele, pravidelná konzultace s vyučujícím a písemné výstupy v rozsahu: 1. závěrečná zpráva včetně detailní evidence odučeného kurzu (obsahuje výukové plány jednotlivých hodin, cvičení a aktivity) 2. výkaz odpracovaných hodin v požadované výši potvrzené zaměstnavatelem/HO 3. recenze odborné publikace týkající se výuky cizích jazyků či cílového jazyka (ne učebnice či odborný článek). Výběr publikace je nutné předem konzultovat s vyučujícím. 4. prezentace na závěrečném workshopu praxí Vzory dokumentů a další informace zde: https://kas.upol.cz/studentum-kas/praxe/praxe-dasprx1-3/
|
Doporučená literatura
|
-
Everson, Michael E., Yun Xiao. (2008). Teaching Chinese As a Foreign Language: Theories and Applications.
-
Chris Shei, Monica E McLellan Zikpi, Der-Lin Chao. (2019). The Routledge Handbook of Chinese Language Teaching. London.
-
Jane Orton, Andrew Scrimgeour. (2019). Teaching Chinese as a Second Language: The Way of the Learner. New York.
-
Xing, Zhiqun Janet. (2006). Teaching and Learning Chinese as a Foreign Language: A Pedagogical Grammar. Hong Kong.
|