Vyučující
|
-
Madleňáková Lucia, JUDr. Ph.D.
-
Mučka Pevala Patrícia, JUDr.
|
Obsah předmětu
|
1. Teoretická část - výukové metody 2. Teoretická část - výukové metody 3. Teoretická část - participativní výuka 4. Teoretická část - dynamika skupiny, jak se vypořádat s různými situacemi a žáky 5. Teoretická část - příprava výukových bloků 6. Teoretická část - příprava výukových bloků 7. Praktická část - výuka na škole 8. Praktická část - výuka na škole 9. Praktická část - výuka na škole 10. Praktická část - výuka na škole 11. Praktická část - výuka na škole 12. Praktická část - výuka na škole
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cíle předmětu je možné rozdělit na cíle znalostní a cíle dovednostní. Znalostním cílem předmětu je zopakování a aplikace již nabytých znalostí ze správního práva, které budou mít studenti PF UP oboru Právo ve veřejné správě možnost pochopit ve vzájemných souvislostech. Tohoto cíle dosáhnou studenti přípravou a realizací výukového bloku na předem vybraných středních školách pod dohledem pedagoga PF UP. Dovednostními cíli předmětu je rozvinout u studentů prezentační a komunikační dovednosti. Tím, že studenti budou vyučovat základy správního práva na středních školách, je také naučí, jak podat mnohdy nesrozumitelný právnický text laikovi tak, aby byl srozumitelný. Studenti si v tomto předmětu osvojí dovednosti prezentace, argumentace a komunikační základy pro efektivní sdělování odborných informací. Sociální dimenze, kterou předmět bude rovněž naplňovat, je vzdělávání skupiny žáků středních škol tak, aby byli sami schopni řešit základní každodenní problémy, které jsou právního charakteru. Výuka bude probíhat na vybraných středních školách se zaměřením na právo ve veřejné správě.
V tomto předmětu studenti propojí teoretické znalosti s dovednostmi prezentace, diskuze, argumentace, úspěšnost předávání znalostí učením, ve srozumitelné formě i neprávníkům, používání základů vědecké práce (vyhledávání informací, jejich zpracování a další využití).
|
Předpoklady
|
Absolvování tohoto předmětu není podmíněno absolvováním některého jiného předmětu.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Povinnou součástí předmětu je víkendový workshop zaměřený na seznámení se se základními hodnotami, metodami street law. Pro ukončení předmětu je nezbytná aktivní účast na seminářích v rozsahu stanoveném vedoucím semináře a odevzdání reflektivního deníku. Kolokvium je získáno na základě aktivního zapojení studenta do výuky na středních školách a osvojení si vyučovaných znalostí a dovedností. - nezbytná znalost angličtiny na úrovni B2
|
Doporučená literatura
|
-
ARBETMAN, Lee, Edward L. O'BRIEN a Edward MCMAHON. (2010). Glencoe street law: a course in practical law. Eighth edition. Columbus, OH: McGraw Hill Education.
-
COETZEE, Lindi, Lloyd LOTZ, Malebakeng Agnes FORERE a Rowena BERNARD, MCQUOID-MASON, David Jan, ed. (2015). Street law: practical law for South Africans : learner's manual. Third edition. Claremont: Juta.
-
FISHER, Margaret, Lee ARBETMAN a Edward L. O'BRIEN. (2009). Street law: a course in practical law : student workbook. Columbus, OH: McGraw Hill Education.
-
URBAN, Michal. (2013). Street law, aneb, Jak učit právo na středních školách: materiály k předmětu Právní praxe na středních školách. Beroun: Eva Rozkotová.
|