Vyučující
|
-
Skříčková Eva, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Seznam gramatických témat: Slovesné třídy v přítomném čase ; Předložky (základní používání) ; Některá nepravidelná slovesa; Modální slovesa ; Minulý čas složený ; Budoucí čas jednoduchý a složený Seznam aktivních kompetencí: konverzační témata a odborná terminologie z oboru.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující práce ve skupinách
- Příprava na zápočet
- 25 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 25 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 25 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Získání základní jazykových znalostí italštiny pro studenty s minimální nebo žádnou výchozí znalostí jazyka. Cílem předmětu je zvládnout základy gramatiky a praktickým způsobem si osvojit odbornou slovní zásobu v italštině tak, aby studenti byli schopni se bez problémů dohovořit např. během pobytu v IItálii. Výuka se zaměří na všechny formy komunikace: mluvení, poslech, četbu a psaní.
Úroveň znalostí studenta (podle CEFR B1+): Uživatel jazyka rozumí hlavním myšlenkám srozumitelné spisovné vstupní informace týkající se běžných témat, se kterými se pravidelně setkává v práci, ve škole, ve volném čase atd. Umí si poradit s většinou situací, jež mohou nastat při cestování v oblasti, kde se tímto jazykem mluví. Umí napsat jednoduchý souvislý text na témata, která dobře zná nebo která ho/ji osobně zajímají. Uživatel jazyka dokáže popsat své zážitky a události, sny, naděje a cíle a umí stručně vysvětlit a odůvodnit své názory a plány.
|
Předpoklady
|
Student má zájem o italský jazyk.
CJA/VCA71
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Rozhovor
Studijní materiály ke kurzu v systému Moodle (přístupné studentům zapsaným v předmětu). Docházka do výuky - max. 2 absence. Nepřítomnost studenta není v žádném případě důvodem pro jeho nepřipravenost v následující hodině. Aktivní účast ve výuce. Vypracování domácích úkolů popř. prací k zápočtu. Úspěšné složení zápočtového testu (písemná forma).
|
Doporučená literatura
|
-
Forapani, D. (2004). Italiano per medici. Firenze, Alma Edizioni.
-
Janešová, J. (1994). Italština pro samouky: klíč, slovník. Praha.
-
Janešová, J. (2009). Italština pro samouky. Voznice: Leda.
-
Nocchi, S. (2022). Nuova grammatica pratica della lingua italiana. Alma Edizioni: Firenze.
|