Vyučující
|
-
Skříčková Eva, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Seznam gramatických témat: Pravopis a výslovnost ; Rod a číslo ; Určitý a neurčitý člen ; slovesa "být" a "mít" ; Spojení C'?/ci sono ; Základní číslovky ; Přídavná jména ; Slovesné třídy v přítomném čase ; Předložky (základní používání) Seznam aktivních kompetencí: konverzační témata a odborná terminologie z oboru
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující práce ve skupinách
- Domácí příprava na výuku
- 25 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 25 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 25 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Získání základních jazykových znalostí italštiny pro studenty s minimální nebo žádnou výchozí znalostí jazyka. Cílem předmětu je zvládnout základy gramatiky a praktickým způsobem si osvojit odbornou slovní zásobu v italštině tak, aby studenti byli schopni se bez problémů dohovořit např. během pobytu v IItálii. Výuka se zaměří na všechny formy komunikace: mluvení, poslech, četbu a psaní.
Úroveň znalostí studenta (podle CEFR A2): Uživatel jazyka na úrovni A2 rozumí větám a často používaným výrazům vztahujícím se k oblastem, které se ho/jí bezprostředně týkají (např. základní informace o něm/ní a jeho/její rodině, o nakupování, místopisu a zaměstnání). Dokáže komunikovat prostřednictvím jednoduchých a běžných úloh, jež vyžadují jednoduchou a přímou výměnu informací o známých a běžných skutečnostech. Uživatel jazyka umí jednoduchým způsobem popsat svou vlastní rodinu, bezprostřední okolí a záležitosti týkající se jeho/jejích nejnaléhavějších potřeb.
|
Předpoklady
|
Student má zájem o italský jazyk.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Rozbor jazykového projevu studenta, Rozhovor
Studijní materiály ke kurzu v systému Moodle (přístupné studentům zapsaným v předmětu). Docházka do výuky - max. 2 absence. Nepřítomnost studenta není v žádném případě důvodem pro jeho nepřipravenost v následující hodině. Aktivní účast ve výuce. Vypracování domácích úkolů popř. prací k zápočtu. Úspěšné složení zápočtového testu (písemná forma).
|
Doporučená literatura
|
-
Forapani, D. (2004). Italiano per medici. Firenze, Alma Edizioni.
-
Janešová, J. (1994). Italština pro samouky: klíč, slovník. Praha.
-
Janešová, J. (2009). Italština pro samouky. Voznice: Leda.
-
Nocchi, S. (2022). Nuova grammatica pratica della lingua italiana. Alma Edizioni: Firenze.
|