Vyučující
|
-
Glogarová Veronika, Mgr.
-
Manda Aleš, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Stavba a funkce základních systémů lidského těla (oběhový, dýchací, trávicí); konverzace na obecnější témata (zdravý životní styl); odborná terminologie anglická versus latinská; specifika odborné slovní zásoby (afixace, kolokace, zkratky, synonyma, antonyma, "faux amis").
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Prohloubení získaných znalostí obecné angličtiny; rozšíření znalostí gramatiky s přihlédnutím ke specifikům odborného jazyka; zvládnutí základní odborné terminologie; osvojení si schopnosti četby, porozumění a překladu odborných textů v angličtině.
Studenti budou schopni využívat odbornou angličtinu během svého studia a budoucí praxe.
|
Předpoklady
|
Znalost angličtiny v rozsahu středoškolského učiva - úroveň B1 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
CJA/VCB11 a zároveň BIO/VCA11 a zároveň LBF/VCA11 a zároveň NAN/VCA13 a zároveň BIO/VCB11 a zároveň HIE/VCB11 a zároveň KAR/VCB11 a zároveň LBF/VCB11 a zároveň LCH/VCB19 a zároveň NAN/VCB15 a zároveň NAN/VCA14 a zároveň BIO/VCB11 a zároveň PVL/VCB72
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Seminární práce
Aktivní účast na seminářích, vypracování miniprezentace na téma Latest Advances in Medicine.
|
Doporučená literatura
|
-
Studijní materiály Centra pro výuku cizích jazyků LF UP.
-
Glendinning, Eric H. (2007). Professional English in Use. Medicine. Cambridge : Cambridge University Press.
|