Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Témata: Cestování. Dny, měsíce, roční období, počasí. Kultura. Nakupování. Gramatika: Lokál a dativ singuláru, genitiv singuláru a plurálu. Řadové číslovky a určování času. Nominativ plurálu Ma.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Acquisition of basic communication strategies, language structures and vocabulary in order to speak the language in everyday life situations; making students familiar with basic linguistic terminology and with the basic grammar structure of the Czech language.
Students will be able to use Czech during their studies when communicating with patients.
|
Předpoklady
|
Znalosti získané v předmětu Czech I.
CJA/VAB41 a zároveň LCH/VAA11 a zároveň BIO/VAB11 a zároveň CJA/VA031 a zároveň LBF/VAB11 a zároveň KAR/VAB11 a zároveň NAN/VAB13 a zároveň NAN/VAA13 a zároveň LCH/VAB20 a zároveň HIE/VAB11 a zároveň PVL/VAB71
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou, Písemná zkouška, Esej, Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta
Students are supposed to participate actively in seminars which implies their concentration, being sufficiently prepared, doing homework assigned by the teacher. Only in case they have fulfilled all the required duties, students are allowed to take the credit test. The minimum score to pass is 66%. Students who pass each of three short tests written during the semester with the minimum score of 87% are relieved of the duty to take the credit test.
|
Doporučená literatura
|
-
Adamović, A., Ivanovová, D., Hrdlička, M. (2020). Basic Czech 2. Praha: Karolinum.
|