Vyučující
|
-
Sedlářová Michaela, doc. RNDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Studenti se seznámí se zásadami vědecké práce, prací s literaturou, vytvoří prezentace, naučí se diskutovat
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Hlavním cílem je seznámení studentů s přípravou BP (výběr tématu, stanovení a ověření hypotézy, metodologie) a prezentace konkrétního odborného tématu dle zaměření práce studenta. Náplní předmětu je seznámení s obecnými principy při psaní kvalifikačních prací, zásady práce s odbornou literaturou a citace různých zdrojů, zpracování multimediální prezentace a v neposlední řadě nácvik frontální demonstrace. Umožňuje studentům veřejnou formou přednést cíle, metody a výsledky své bakalářské práce a zároveň tak umožňuje diskusi v kolektivu nad příslušnou problematikou.
Přednesem před publikem student nabývá jistoty při mluveném projevu a schopnost reagovat na dotazy z pléna.
|
Předpoklady
|
Vypracování závěrečné bakalářské práce je jednou z nejdůležitějších součástí studia, kterou student prokazuje schopnost samostatného myšlení a analýzy problémů. Zadání tématu BP a konkrétní pravidla stanoví garantující katedra zvoleného oboru. V rámci BOT/SKPY studenti získávají širší rámec, např. ohledně obecných formálních a obsahových požadavků na PřF UP, včetně etické roviny zpracování odborných prací, kontroly plagiátorství, atd. Předpokladem je již zadané téma BP.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
|
Doporučená literatura
|
-
Koncepční prezentace.
-
Atkinson C. (2008). Působivé prezentace. Computer Press.
-
Hájková E. (2011). Rétorika pro pedagogy. Grada.
|