Vyučující
|
-
Ondřej Vladan, doc. RNDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Studenti zpracovávají vlastní projekt zaměřený na praktickou výuku biologie na základních a středních školách. Náplň projektu může korespondovat se zadanou bakalářskou prací. Předmět probíhá formou semináře a je výrazně zaměřen na samostatnou práci studentů. Výuka vychází z aktivních přístupů k učení, čerpá z konstruktivismu a badatelsky orientovaného vyučování. Je podporována týmová spolupráce a kooperace účastníků při řešení problémů, jsou rozvíjeny komunikativní dovednosti. Studenti se učí vyhledávat nové informace a pracovat s nimi, integrovat poznatky z různých vědních oborů, diskutovat, formulovat a prezentovat vlastní názory.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 6 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem je rozvoj kompetencí studentů k samostatné práci, získávání a zpracování informací a prezentací vlastní práce.
Analyzovat informace, zkoumat daný problém, identifikovat silné a slabé stránky navrhovaných řešení, samostatná práce.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Seminární práce
Pravidelná účast na semináři, prezentace svého projektu, seminární práce.
|
Doporučená literatura
|
-
Kratochvílová J. (2006). Teorie a praxe projektové výuky. Mu Brno.
-
Vinter V., Králíček I. (2017). Začínající učitel biologie. Vydavatelství UP, Olomouc.
|