Vyučující
|
-
Duchoslav Martin, RNDr. Ph.D.
-
Hroneš Michal, RNDr. Ph.D.
-
Oulehlová Martina, Mgr. Ph.D.
-
Kobrlová Lucie, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Praktikum z botaniky má několik cílů: (a) praktikum slouží jako doplňková platforma pro projektovou výuku, kdy pod vedením pedagogů studenti pracují během semestru na několika specifických projektech, které rozvíjejí a propojují teoretické kurzy s praktickými postupy při sběru, zpracování a vyhodnocení dat. (b) umožňuje studentům veřejnou formou prezentovat cíle, metodologii a výsledky své magisterské práce a zároveň tak umožňuje diskusi v kolektivu nad příslušnou problematikou - v jednotlivých etapách bude student prezentovat úvodní, pokračující a závěrečnou přednášku týkající se své závěrečné práce; (c) umožňuje propojovat tematicky specializované a odlišné okruhy studia v rámci botaniky, kde se studenti nutně specializují na úzce vymezené problémy a mohou potenciálně upadnout do "specializačního víru"; (d) dalším z cílů je přinášet aktuality, nové postupy či zajímavé a inspirující nové poznatky jak z různých specializací botaniky, tak z příbuzných oborů a o nich diskutovat, např. formou pozvání externího specialisty na danou problematiku.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Pozorování, Demonstrace, Projekce (statická, dynamická)
|
Výstupy z učení
|
Praktikum z botaniky má několik cílů: (a) praktikum slouží jako doplňková platforma pro projektovou výuku, kdy pod vedením pedagogů studenti pracují během semestru na několika specifických projektech, které rozvíjejí a propojují teoretické kurzy s praktickými postupy při sběru, zpracování a vyhodnocení dat. (b) umožňuje studentům veřejnou formou prezentovat cíle, metodologii a výsledky své magisterské práce a zároveň tak umožňuje diskusi v kolektivu nad příslušnou problematikou - v jednotlivých etapách bude student prezentovat úvodní, pokračující a závěrečnou přednášku týkající se své závěrečné práce; (c) umožňuje propojovat tematicky specializované a odlišné okruhy studia v rámci botaniky, kde se studenti nutně specializují na úzce vymezené problémy a mohou potenciálně upadnout do "specializačního víru"; (d) dalším z cílů je přinášet aktuality, nové postupy či zajímavé a inspirující nové poznatky jak z různých specializací botaniky, tak z příbuzných oborů a o nich diskutovat, např. formou pozvání externího specialisty na danou problematiku.
- studenti budou schopni využít získané poznatky v kurzech A propojené s praktickými dovednosti při jejich aplikaci na konkrétní problémy v projektové výuce - studenti budou schopni diskutovat veřejnou formou cíle, metodologii a výsledky magisterských prácí - naučí se kvalitně pracovat s řadou specializovaných přístrojů, pořp. využijí specifické postupy uplatňované v biosystematice a ekologii rostlin, na které není v základních kurzech dostatečný prostor pro procvičování
|
Předpoklady
|
základní znalosti biologie a ekologie rostlin
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Seminární práce
- aktivní účast na kurzu - vypracování seminární práce - 100% účast na cvičeních - prezentace postupu na své magisterské práci
|
Doporučená literatura
|
-
Další literatura dle zadání vedoucího kurzu.
-
Tkadlec E. (2011). Strategie a metody vědecké práce v přírodních vědách.. Olomouc.
|