Vyučující
|
-
Kotíková Halina, Ing. Ph.D.
-
Pokorný Ondřej, Mgr. PhD.
|
Obsah předmětu
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s podstatou a základními principy cestovního ruchu. Studenti se seznámí s vývojem, současným stavem cestovního ruchu a také s pozitivními i s negativními dopady jeho rozvoje. Získají přehled o službách v cestovním ruchu a pochopí význam a aplikace marketingu v cestovním ruchu, včetně nových trendů v marketingu cestovního ruchu. Součástí předmětu je práce s informačními zdroji v cestovním ruchu. Obsah: 1. Úvod do studia, vymezení hlavních pojmů a jejich klasifikace 2. Vývoj a současný stav cestovního ruchu 3. Ekonomické a kulturně-sociální dopady rozvoje cestovního ruchu 4. Environmentální dopady rozvoje cestovního ruchu 5. Informační zdroje v cestovním ruchu 6. Ubytovací a stravovací služby 7. Doprava 8. Cestovní kanceláře a cestovní agentury 9. Atraktivity cestovního ruchu 10. Účastník cestovního ruchu 11. Marketing cestovního ruchu - podstata, specifika 12. Marketing cestovního ruchu - nové trendy
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 13 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 16 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 20 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je, aby studenti byli schopni: správně používat terminologii v cestovním ruchu; kriticky zhodnotit dopady rozvoje cestovního ruchu; znát podstatu služeb v cestovním ruchu, vhodně aplikovat v praxi marketingové nástroje v cestovním ruchu, znát a orientovat se v nových trendech v marketingu cestovního ruchu.
Po absolvování předmětu studenti budou schopni: správně používat terminologii v cestovním ruchu; kriticky zhodnotit dopady rozvoje cestovního ruchu; znát podstatu služeb v cestovním ruchu, vhodně aplikovat v praxi marketingové nástroje v cestovním ruchu, znát a orientovat se v nových trendech v marketingu cestovního ruchu.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
70% účast ve výuce, příprava na semináře (dílčí úkoly) vypracování seminární práce podle individuálního zadání, písemný vědomostní test (otevřené otázky)
|
Doporučená literatura
|
-
Goeldner, C. R., Ritchie, J. R. B. (2012). Tourism: principles, practices, philosophies. Hoboken, N. J.: John Wiley & Sons.
-
Hesková, M. a kol. (2006). Cestovní ruch: pro vyšší odborné školy a vysoké školy. Praha: Fortuna.
-
Inkson, C and Minnaert, L. (2012). Tourism Management: an Introduction. London: SAGE.
-
Jakubíková, D. (2012). Marketing cestovního ruchu. Praha: Grada.
-
Kotíková, H. (2014). Cestovní ruch - úvod do studia. Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Kotíková, H. (2011). Hotelnictví, gastronomie, catering a wellness. Olomouc: Střední Morava - Sdružení cestovního ruchu.
-
Kotíková, H., Schwartzhoffová, E. (2014). Cestovní ruch a rekreace: organizace, řízení a marketing v destinaci. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Kotler, P., Bowen, J. T., & Makens, J. C. (2014). Marketing for hospitality and tourism. Harlow: Pearson.
-
Schwartzhoffová, E. (2013). Služby v cestovním ruchu. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
Weaver, D., Lawton, L. (2014). Tourism management. Milton: John Wiley & Sons. Australia.
|