Předmět: Obchodní čínština

« Zpět
Název předmětu Obchodní čínština
Kód předmětu ASH/WM
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 2
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Jandová chen Yixuan, M.A.
  • Slaměníková Tereza, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Kurz je rozdělen do 48 lekcí, uvedených základními frázemi, v celkovém počtu asi 500, následovanými krátkými dialogy, výkladem nové slovní zásoby v rozsahu asi 1.000 nových slov a výrazů a cvičeními v podobě substitučních drilů. Témata kurzu jsou řazena v pořadí, v jakém pak obvykle probíhá obchodní jednání: pracovní oběd/večeře, nabídka zboží, jednání o ceně, objednávka zboží, provize, platba, dodání zbož, doprava a balení, pojištění, smlouva, rozloučení

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Nácvik pohybových a pracovních dovedností
Výstupy z učení
Cílem cvičení realizovaného po dvou hodinách týdně je pod vedením českého lektora získat základní znalosti čínské obchodní konverzace jako nejběžnějšího tématu odborné praxe. V 48 lekcích věnovaných různým tematickým okruhům (seznámení, pracovní večeře, cenová poptávka a nabídka, objednávka zboží, skonto a provize, platba, dodání zboží, doprava a balení zboží, pojištění, smlouva, zastoupení, pohledávky a rozloučení) se studenti seznámí se základní čínskou obchodní terminologií. Ve formě krátkých dialogů si osvojí asi 500 nejpoužívanějších frází a 1.000 nových slov a výrazů, které budou následně procvičovat ve cvičeních v podobě substitučních drilů. .
Cílem cvičení realizovaného po dvou hodinách týdně je pod vedením českého lektora získat základní znalosti čínské obchodní konverzace jako nejběžnějšího tématu odborné praxe.
Předpoklady
Kurs je určen studentům II. bloku bakalářského studia oboru ČÍNSKÁ FILOLOGIE.

Hodnoticí metody a kritéria
Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta

Zápočet je udělován za docházku, aktivní účast na hodinách a zápočtový test, ve kterém studenti prokážou znalost probraného učiva.
Doporučená literatura
  • HUANG, Weizhi. Business Chinese (Intermediate). Book 1. (Jingji Zhongji Hanyu Kouyu). Beijing: Sinolingua, 2001. 354 s. ISBN 7-80052-538-4..
  • CHANG, Taiping. International Business Chinese Course (Guoji Shangwu Hanyu Jiaocheng). Beijing: Beijing Daxue Chubanshe, 2000. 209 s. ISBN 7-301-04661-8..
  • LI, Lin-nei, LI Gengxin. Business Chinese. Beijing: Sinolingua, 1990. 220 s. ISBN 7-80052-065-X..
  • Slaměníková, Tereza a Guo Yiying. (2014). Čínská obchodní konverzace. Brno.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Čínská filologie (2015) Kategorie: Filologické vědy 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Čínská filologie (2015) Kategorie: Filologické vědy 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Čínská filologie (2023_24) Kategorie: Filologické vědy 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: -