Vyučující
|
-
Jandová chen Yixuan, M.A.
-
Slaměníková Tereza, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Kurz je rozdělen do 48 lekcí, uvedených základními frázemi, v celkovém počtu asi 500, následovanými krátkými dialogy, výkladem nové slovní zásoby v rozsahu asi 1.000 nových slov a výrazů a cvičeními v podobě substitučních drilů. Témata kurzu jsou řazena v pořadí, v jakém pak obvykle probíhá obchodní jednání: pracovní oběd/večeře, nabídka zboží, jednání o ceně, objednávka zboží, provize, platba, dodání zbož, doprava a balení, pojištění, smlouva, rozloučení
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Nácvik pohybových a pracovních dovedností
|
Výstupy z učení
|
Cílem cvičení realizovaného po dvou hodinách týdně je pod vedením českého lektora získat základní znalosti čínské obchodní konverzace jako nejběžnějšího tématu odborné praxe. V 48 lekcích věnovaných různým tematickým okruhům (seznámení, pracovní večeře, cenová poptávka a nabídka, objednávka zboží, skonto a provize, platba, dodání zboží, doprava a balení zboží, pojištění, smlouva, zastoupení, pohledávky a rozloučení) se studenti seznámí se základní čínskou obchodní terminologií. Ve formě krátkých dialogů si osvojí asi 500 nejpoužívanějších frází a 1.000 nových slov a výrazů, které budou následně procvičovat ve cvičeních v podobě substitučních drilů. .
Cílem cvičení realizovaného po dvou hodinách týdně je pod vedením českého lektora získat základní znalosti čínské obchodní konverzace jako nejběžnějšího tématu odborné praxe.
|
Předpoklady
|
Kurs je určen studentům II. bloku bakalářského studia oboru ČÍNSKÁ FILOLOGIE.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta
Zápočet je udělován za docházku, aktivní účast na hodinách a zápočtový test, ve kterém studenti prokážou znalost probraného učiva.
|
Doporučená literatura
|
-
HUANG, Weizhi. Business Chinese (Intermediate). Book 1. (Jingji Zhongji Hanyu Kouyu). Beijing: Sinolingua, 2001. 354 s. ISBN 7-80052-538-4..
-
CHANG, Taiping. International Business Chinese Course (Guoji Shangwu Hanyu Jiaocheng). Beijing: Beijing Daxue Chubanshe, 2000. 209 s. ISBN 7-301-04661-8..
-
LI, Lin-nei, LI Gengxin. Business Chinese. Beijing: Sinolingua, 1990. 220 s. ISBN 7-80052-065-X..
-
Slaměníková, Tereza a Guo Yiying. (2014). Čínská obchodní konverzace. Brno.
|