Vyučující
|
-
Slaměníková Tereza, Mgr. Ph.D.
-
Jašková Kristýna, Mgr.
-
Frydrychová Michaela, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
1. pozdrav; 2. oslovení; 3. zdravotní stav; 4. národnost; 5. záliby; 6. bydliště; 7. studium; 8. rodina; 9. nákupy; 10. čas; 11. telefon; 12. věk; 13. stravování; 14. návštěva lékaře; 15. jízda taxíkem; 16. na poště; 17. cestování; 18. v bance; 19. návštěva v čínské rodině; 20. blahopřání; 21. omluva; 22. schůzka; 23. prázdniny; 24. rozloučení. Tento předmět byl inovován v rámci projektu Inovace oboru čínská filologie na Univerzitě Palackého v Olomouci se zaměřením na uplatnění absolventů v praxi, reg. č. CZ.1.07/2.2.00/15.0289. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností
|
Výstupy z učení
|
Cílem tohoto cvičení, realizovaného po jedné hodině týdně v prvních čtyřech semestrech dvouoborového bakalářského studia čínské filologie, je vytvářet a následně soustavně upevňovat studentovu schopnost samostatné orientace ve slyšeném čínském textu. Cvičení je těsně provázáno s kurzy Fonetika čínštiny (základy výslovnosti) a Prosodie čínštiny (suprasegmentální jevy). Zápočet je udělován za aktivní účast na hodinách a průběžné vypracovávání domácích cvičení po ověření frekventantových dovedností v oblasti percepce čínského jazyka. Cvičení je pak ve třetím a čtvrtém semestru určeno mírně pokročilým studentům oboru čínská filologie a jeho hlavním záměrem je rozvíjet praktické dovednosti, které si frekventanti kurzu osvojili v prvním a druhém semestru studia, a to rozvíjením náslechových dovedností získaných v předmětech Audioorální cvičení 1, 2, 3 a 4 s důrazem především na rozvoj pasivní slovní zásoby. Oba semestry jsou ukončeny zápočtovým testem, který svou strukturou kopíruje náslechovou část HSK - Zkoušky z čínštiny jako cizího jazyka, která je nutným předpokladem absolutoria bakalářského studia oboru čínská filologie.
Hlavním záměrem cvičení je rozvíjet praktické dovednosti, které si frekventanti kurzu osvojili v prvním a druhém semestru studia, a to rozvíjením náslechových dovedností získaných v předmětech Audioorální cvičení 1, 2, 3 a 4 s důrazem především na rozvoj pasivní slovní zásoby.
|
Předpoklady
|
Kurs je určen studentům II. bloku bakalářského studia oboru ČÍNSKÁ FILOLOGIE po absolutoriu kursu Náslechová cvičení 3. Výuka v tomto kurzu navazuje na znalosti získvávané v paralelně probíhajícím kurzu (X)KY4.
ASH/TL3
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta
Oba semestry jsou ukončeny zápočtovým testem, který svou strukturou kopíruje náslechovou část HSK - Zkoušky z čínštiny jako cizího jazyka, která je nutným předpokladem absolutoria bakalářského studia oboru čínská filologie.
|
Doporučená literatura
|
-
ŠVARNÝ, Oldřich. Hovorová čínština v příkladech 1-4..
-
ŠVARNÝ, Oldřich, UHER, David:. Úvod do studia hovorové čínštiny..
-
UHER, David a LIU Xuemin, Jakub Vykoukal. Učebnice čínské konverzace..
|