Vyučující
|
-
Švarcová Tereza, Mgr.
-
Uher David, doc. Mgr. PhD.
|
Obsah předmětu
|
1. restaurace, stolování 2. jídlo a pití 3. nakupování 4. nákupní seznam, kultura smlouvání 5. venkov, krajina 6. vtipy 7. prosba o pomoc, ztráty a nálezy 8. nenadálé situace 9. návštěva lékaře 10. nemoc, popis symptomů 11. přátelství a vztahy 12. emailová komunikace
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Domácí příprava na výuku
- 25 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 20 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem kurzu je seznámit studenty se základy čínského jazyka. Ve pátém semestru bude dále rozvíjet konverzační schopnosti studentů v každodenních tématech v rozsahu učebnice Discover China 2. Kromě mluvené formy jazyka začnou studenti postupně získávat i vhled do psaného jazyka, který je od mluvené formy značně odlišný. Dále bude rozšiřována znalost čínských znaků v aktivní i pasivní formě tak, aby studenti byli schopni číst jednodušší texty a zároveň se i písemně vyjádřit. Předmět navazuje na KX4.
|
Předpoklady
|
Předmět je určen pro studenty , kteří nestudují čínskou filologii.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Povoleny jsou 3 absence; Zápočet se uděluje za: 1) výkon během výuky (20% podíl na celkovém hodnocení); 2) zpracování domácích úkolů (20% podíl na celkovém hodnocení); 3) závěrečný test (60% podíl na celkovém hodnocení; test se skládá z obsahu přednášek).
|
Doporučená literatura
|
-
DING, Anqi, Xing CHEN, Lili JING a Xiaoyan LU. (2010). Discover China 2 ? Student?s Book. Macmillan Education.
-
DING, Anqi, Xing CHEN, Lili JING a Xiaoyan LU. (2010). Discover China 2 ? Workbook. Macmillan Education.
-
VOCHALA, Jaromír. (2003). Čínsko-český, česko-čínský slovník. Voznice: Leda.
|