Vyučující
|
-
Bártová Iveta, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Souvislá pedagogická praxe se realizuje v délce 3 týdny na gymnáziu, SŠ nebo ZŠ, při které se student působí celý den ve škole, seznamuje s chodem školy a pedagogickou dokumentací. Vyučovací povinnost studenta je minimálně 3 hod náslechů a 12 - 24 hod výstupů během 3 týdnů praxe (dle požadavků oborového garanta učitelsví).
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 25 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 25 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Souvislá pedagogická praxe se realizuje v délce 3 týdny na gymnáziu, SŠ nebo ZŠ.
Aplikovat teoretické znalosti didaktiky při výuce střední a základní škole.
|
Předpoklady
|
Před nástupem na pedagogickou praxi musí student absolvovat předmět Didaktika chemie DICH a praktické cvičení Školní pokusy 1 nebo 2 SKP1 nebo SKP2
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Pro úspěšné absolvováni předmětu musí student předložit tyto materiály: dotazník s hodnocením výkonu studenta při souvislé pedagogické praxi, výkaz o evidenci náslechů a výstupů, záznamy náslechů a přípravy na výstupy - vyučovací hodiny.
|
Doporučená literatura
|
-
Dokumentace školy.
-
Rámcový vzdělávací program pro ZŠ a gymnázia.
-
Učebnice přírodovědných předmětů.
-
Ch. Kyriacou. (2008). Klíčové dovednosti učitele. Portál.
-
N. Mazáčová. (2014). Pedagogická praxe. Karolinum.
-
Pasch M. a kol. (1998). Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Portál, Praha.
-
Petty, G., & Foltýn, J. (2013). Moderní vyučování. Praha: Portál.
|