Vyučující
|
-
Bártová Iveta, Mgr. Ph.D.
-
Mašláňová Helena, RNDr. Ph.D.
-
Smékal Zdeněk, RNDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
" v laboratorním cvičení Školní pokusy 2 jsou zařazeny demonstrační a žákovské chemické experimenty z organické chemie a biochemie, několik pokusů z fyzikální chemie: " uhlovodíky a jejich vlastnosti " chemické reakce organických sloučenin " deriváty uhlovodíků - alkoholy, fenoly, aldehydy, ketony, ethery, organické kyseliny, estery " přírodní látky - sacharidy, tuky, mýdla, vonné esence, bílkoviny, alkaloidy, vitamíny " syntetické makromolekulární látky " chomatografie ve školních experimentech " elektrolýza, rychlost chemické reakce " počítačem podporované experimenty
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Laborování
- Semestrální práce
- 44 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 16 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 38 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 52 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
V rámci laboratorního cvičení "Školní pokusy 2" studenti získají praktické dovednosti pro bezpečnou realizaci školních demonstračních a žákovských experimentů z organické chemie a biochemie.
Aplikovat teoretické poznatky chemie při realizaci školních demonstračních a žákovských experimentech z organické chemie a biochemie.
|
Předpoklady
|
Znalosti organické chemie a laboratorní techniky.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Pro úspěšné absolvováni předmětu musí student splnit 100% účast na cvičeni, zpracovat kartotéku pokusů z laboratorního cvičení a provést vystup s demonstračním experimentem.
|
Doporučená literatura
|
-
Učebnice chemie pro gymnázia, ZŠ a SŠ.
-
B. Z. Shakhashiri. (2011). Chemical Demonstrations. vol. 1- 5. Wisconsin.
-
G. C. Hill, J. S. Holman. (2021). Chemistry in context. Laboratory Manual. ELBS/Nelson.
-
H. Čtrnáctová, J. Halbych, J. Hudeček, J. Šímová. (2000). Chemické pokusy pro školu a zájmovou činnost. Prospektrum.
-
J. Trtílek a kolektiv. (1973). Školní pokusy. SNP, Praha.
-
K. Sucháčková, B. Drahoš, M. Klečková. (2019). Sbírka vybraných praktických úloh Chemické olympiády. VUP, Olomouc.
-
M. Klečková, Z. Šindelář. (2013). Školní pokusy z anorganické a organické chemie (skriptum). VUP, Olomouc.
-
M. Pasch, T. G. Gardner, G. Sparks-Langerová, A. J. Starková. (1998). Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Portál.
-
S. L. Seager, M. R. Slabaugh. (2000). Chemistry for Today. Brooks/Cole.
-
T. L. Brown, H. E. LeMay, B. E. Bursten. (1997). Chemistry. Prentice-Hall.
-
T. R. Dickson. (1995). Introduction to Chemistry - laboratory experiments. John Wiley & Sons, Inc.
-
V. Švec, O. Šimoník. (1996). Praktikum didaktických dovedností. Brno.
|