Vyučující
|
-
Veselý Milan, doc. RNDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Postavení herpetologie v systému věd; historie herpetologie; základní charakteristika třídy plazů; anatomie a morfologie; původ a evoluce plazů. Potravní ekologie (potravní preference, obstarávání potravy a její přijímání, trávení a vstřebávání potravy), obranné a únikové chování (obranné strategie, predátoři, paraziti); Rozmnožování (vyhledávání partnera, dynamika reprodukce, vývoj a růst zárodku, TDSD, sperm storage, vejcorodost, živorodost). Vztah jedince a prostředí (distribuce jedinců, migrace, orientace, cykly aktivity) vodní bilance; hospodaření s teplem; hibernace a estivace. Populační struktura a dynamika populací; biogeografie; inter a intraspecifické interakce.Systematický přehled základních skupin plazů; charakteristika našich zástupců; ochrana plazů.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
|
Výstupy z učení
|
Přehled anatomie, ekologie, systému a fylogeneze plazů
Po absolvování kurzu by student měl být schopen: - popsat anatomii a morfologii těla plazů - popsat systém a fylogenezi plazů - vysvětlit fyziologii a ekologii plazů - rozpoznat důležité čeledi podle morfologických a ekologických charakteristik - určit místní zástupce plazů do úrovně druhů pomocí určovacích klíčů
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška
znalosti v rozsahu probírané látky
|
Doporučená literatura
|
-
Baruš, V., Oliva, O. et al. (1992). Plazi. Academia, Praha.
-
Pough, F. H. (2001). Herpetology. Prentice Hall, London, Sydney, Toronto.
-
Witt, L. J., Caldwell, J. P.:. Herpetology. 3rd edition. Academic Press. San Diego, New York, Boston, London, Tokyo, Toronto, 2009..
-
Zug, G. R. (1994). Herpetology. Academic Press, San Diego, New York, Boston, London, Tokyo, Toronto.
|