Vyučující
|
-
Rulík Martin, doc. RNDr. Ph.D.
-
Uvíra Vladimír, RNDr. Dr.
-
Kalous Lukáš, prof. Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Předmět je zaměřen na globální akvakulturu a s ní související produkci biomasy (řasy, měkkýši, korýši, ryby) z vodního prostředí. Seznamuje studenty se specifiky vodního prostředí ve vztahu k produkci biomasy. Zabývá se přehledově hlavními pěstovanými a chovanými druhy včetně obecného popisu principů jednotlivých technologií. V předmět se také zabývá dalšími specifiky akvakulturních chovů jako jsou etologie, ekonomika a dopady na životní prostředí. Tématické okruhy: Postavení akvakultury ve světové produkci potravin; Akvakultura rostlin; Akvakultura měkkýšů; Akvakultura korýšů; Akvakultura ryb. Akvakultura ryb v Česku. Management akvakulturního chovu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je poskytnout posluchačům přehled o problematice akvakultur
Studenti získají informace o akvakulturách. Seznámí se se základními metodami. Studenti pochopí význam intenzivních a extenzivních akvakultur, ekonomické aspekty.
|
Předpoklady
|
Základní znalost vodního hospodářství, vodní fauny a flory.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška
Aktivní účast v hodině, minimální úspěšnost testu 70 %. Student musí být schopen prezentovat základní fakta a diskutovat k uvedeným tematickým okruhům.
|
Doporučená literatura
|
-
FAO, The State of World Fisheries and Aquaculture 2016 (SOFIA). (2016). Contributing to food security and nutrition for all. Rome: Food and Agriculture Organization, pp. 200.
-
Hartman, P., Regenda, J. (2016). Praktika v rybníkářství (2. vydání). FROV JU, Vodňany, 375 s.
-
Lawson, T. (2013). Fundamentals of aquacultural engineering. Springer Science & Business Media.
-
Pillay, T. V. R., & Kutty, M. N. (2005). Aquaculture: principles and practices (No. Ed. 2). Blackwell publishing.
|