Název předmětu | Anglická terminologie pro zeměpis 1 |
---|---|
Kód předmětu | VCJ/ATZ1 |
Organizační forma výuky | Cvičení |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 3 |
Vyučovací jazyk | Angličtina |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
1. Work with dictionaries 2. Geomorphic processes 3. Geomorphic processes - presentations from students 4. River landscapes and hydrology 5. River landscapes and hydrology - presentations from students 6. Coastal landscapes 7. Coastal landscapes - presentations from students 8. Weather and climate 9. Weather and climate - presentations from students 10. Tectonic activity 11. Tectonic activity - presentations from students
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Výstupy z učení |
Cílem předmětu VCJ/ATZ1 je rozvoj anglické slovní zásoby pro zeměpis (v MS Teams v Souborech oddíly "Lessons" a "Vocabulary") a rozvoj ústního projevu v anglickém jazyce při krátkých výstupech. Pro tyto samostatné výstupy si studenti vybírají z návrhů prezentací na ZS (v Souborech MS Teams) a téma zpracují formou interaktivní prezentace nebo formou diskuze nebo formou "micro-teaching" nebo formou herní aktivity. Předmět rozvíjí jazykové dovednosti na úrovni B2.
Získání znalostí jazyka pro konkrétní oblast vědy na úrovni B2 dle Společného evropského referenčního rámce. |
Předpoklady |
Minimální jazyková úroveň B1+ podle Evropského referenčního rámce pro jazyky.
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Ústní zkouška, Písemná zkouška
K úspěšnému splnění zápočtu je student povinen v průběhu semestru úspěšně absolvovat tři 10-minutové výstupy, které jsou ohodnoceny známkou. Pro splnění zkoušky je nutno napsat písemný test na minimálně 70%. Výsledná známka zkoušky je pak stanovena ze známky mluvených výstupů a písemného testu. Jsou povoleny maximálně 2 absence ve výuce za semestr. Studenti kombinovaného studia jsou zcela zproštěni docházky a připravují se individuálně, případně v rámci konzultací, které si domluví s vyučujícím, u kterého jsou zapsáni. Pro úspěšné vykonání zápočtu musí tito studenti úspěšně zvládnout jednu 10-minutovou prezentaci z návrhů prezentací na ZS (v Souborech MS Teams) a k této prezentaci si připravit i výukovou nebo herní aktivitu. Pro splnění zkoušky je nutno napsat písemný test na minimálně 70%. Výsledná známka zkoušky je pak stanovena ze známky mluveného výstupu a písemného testu. Písemný test má tři části: poslech, čtení s porozuměním a test slovní zásoby. Vše vychází z materiálů v Souborech MS Teams (Lessons a Vocabulary). |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Geografie (2020) | Kategorie: Geografické obory | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Fyzika pro vzdělávání maior (2019) | Kategorie: Fyzikální obory | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Biologie a environmentální výchova pro vzdělávání maior (2021) | Kategorie: Ekologie a ochrana životního prostředí | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Geografie pro vzdělávání maior (2019) | Kategorie: Geografické obory | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Informatika pro vzdělávání maior (2024) | Kategorie: Informatické obory | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Geografie a regionální rozvoj (2020) | Kategorie: Geografické obory | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Biologie pro vzdělávání maior (2019) | Kategorie: Biologické obory | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Geologie a ochrana životního prostředí pro vzdělávání maior (2019) | Kategorie: Geologické obory | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Geografie a regionální rozvoj (2020) | Kategorie: Geografické obory | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Deskriptivní geometrie pro vzdělávání maior (2019) | Kategorie: Matematické obory | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Geografie (2020) | Kategorie: Geografické obory | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Matematika pro vzdělávání maior (2023) | Kategorie: Matematické obory | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Chemie pro vzdělávání maior (2024) | Kategorie: Chemické obory | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |