Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
- Algoritmizace problému. - Struktury řízení chodu programu. - Datové typy a operátory. - Objektově orientované programování. - Využití hotových knihoven. - Efektivita programu. - Čitelnost vytvářeného kódu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Nácvik pohybových a pracovních dovedností
- Účast na výuce
- 39 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 13 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 8 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 30 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je naučit studenty základy algoritmizace problému a tvorby programu. Jako nástroj je použit jazyk Python.
Předmět zaměřený na získání schopnosti syntézy poznatků Vytvořit algoritmus a formulovat ho v programovacím jazyce Python.
|
Předpoklady
|
Předpokládají se základní znalosti informatiky na úrovni střední školy. Přednáška bude otevřena (uskuteční se) při účasti min. 2 studentů studijního programu Fyzika. Vylučující předměty: KMI/DUDP3, KMI/UP1, KMI/YUP1, KMI/ZP1.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce), Seminární práce
Schopnost praktického použití znalostí v rozsahu programu předmětu.
|
Doporučená literatura
|
-
Summerfield, M. (2011). Python 3, Výukový kurz. Computer Press.
|