Vyučující
|
-
Pluháček František, doc. RNDr. Mgr. Ph.D.
-
Machýčková Lucie, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Cvičení: 2 týdenní praxe v provozovně oční optiky a na pracovišti poskytovatele zdravotní péče se zaměřením na péči o zrak. Student se seznámí se všemi aspekty provozu daného pracoviště včetně organizace a řízení zdravotní péče, administrativních činností a vedení zdravotnické dokumentace a do adekvátních činností se v rámci kompetencí zdravotnického pracovníka zapojuje. Student se dle zaměření daného pracoviště zapojuje do všech činností optometristy a očního optika. Jako součást týmu se učí provádět poradenskou službu při výběru brýlových obrub, úprav brýlových čoček a v oblasti refrakčních vad. Provádí dílenské činnosti související s výrobou, úpravou nebo opravou korekční pomůcky. Dále se cvičí v měření zrakových funkcí, stanovování refrakčních vad a v předpisu příslušných zrakových pomůcek včetně speciálních optických pomůcek. Provádí vyšetření předního segmentu oka pro účely aplikace kontaktních čoček, navrhuje vhodný typ kontaktní čočky, provádí poradenství, aplikaci, poučení a zácvik v kontaktologii a následné kontroly. Provádí screeningové vyšetření předního, popř. i zadního segmentu oka, bezkontaktní měření nitroočního tlaku a dalších vyšetření zrakových funkcí. Každý student si vede záznam monitorovaných aktivit, uskutečněných na praxi. Praxe je uznána na základě splnění požadovaných počtů jednotlivých aktivit. Seminář: Úvod do problematiky praxí. Organizační pokyny, seznámení s požadavky. Seznámení se související legislativou, bezpečnost práce zaměstnanců ve zdravotnictví a bezpečnost pacientů; specifika optometristického pracoviště a oční optiky. Samostatné vypracování zprávy z praxe, její prezentace a hodnocení.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Nácvik pohybových a pracovních dovedností
|
Výstupy z učení
|
Cvičení: 2 týdenní praxe v provozovně oční optiky a na optometrickém pracovišti.
Předmět zaměřený na získání schopnosti aplikace poznatků. Ukázat schopnost aplikovat získané schopnosti a dovednosti při řešení konkrétních úloh v konkrétních situacích.
|
Předpoklady
|
Bez předchozích předpokladů.
OPT/KZ2 a zároveň OPT/KCX a zároveň OPT/PBT a zároveň OPT/OO1
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Absolvování praxe, vypracování zprávy z praxe. Provedení stanoveného počtu požadovaných úkonů.
|
Doporučená literatura
|
-
Tunaclife, A.H., Hirst, A.G. Optics, London 1996.
|