Studenti vypracují totální syntézu podle článku, kterou následně prezentují na další hodině, ideálně v PowerPointu nebo po konverzi do PDF. Obsahem prezentace je seznámení publika s konkrétní sloučeninou, retro-syntetickou analýzou a popisem celé syntézy, včetně činidel, výtěžků a podobně. Student musí prokázat, že má syntézu, respektive publikaci dobře nastudovanou, jelikož může očekávat dotazy od ostatních studentů a vyučujícího. Ke každé syntéze jsou přiložené úkoly, které je třeba vyřešit a zamyslet se nad nimi. K úspěšnému řešení úkolů je třeba udělat další literární rešerši, případně využít přiložený článek nebo v něm citované reference, alternativně konzultovat s ostatními studenty nebo vyučujícím. Úkoly a jejich řešení musí být součástí prezentace. Všechny reakční schémata použité v prezentaci je třeba malovat "ručně" v ChemDraw nebo ACD ChemSketch (alternativně jiný kreslící program) a použít formátování ACS Style. Kopírovat schémata z jiných zdrojů je neakceptovatelné. Zpracovávané témata (syntézy): 1. Aflatoxin B1 (Trost), Aflatoxin B1 (Buchi), Aflatoxin B2 2. Alkaloid 251F, Alstonerine, Aplysin 3. Capnellene, Dibromophakellstatin (Romo), Dibromophakellstatin (Austin) 4. Epibatidine (Evans), Epibatidine (Aggarwal), Epibatidine (Armstrong) 5. Indolizin 223A (Davis), Indolizin 223A (Ma), Acromelobinic acid 6. Luciduline (Oppolzer), Luciduline(Evans) 7. Lysergová kyselina, Grandisin D, Epibatidin (Regan) 8. Bikaverin, Fuchsiaefolin, Marinopyrol B 9. Dysibetain, Magallanesine, Mersicarpin 10. Mykofenolová kyselina, Nufaramin, Oseltamivir 11. Pancracine, Marasmic ac., Mesembrin 12. Závěrečný úkol vlastní návrh syntézy přírodních látek
|