Vyučující
|
-
Šafaříková Simona, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Předmět je zaměřen na vysvětlení konceptu sportu a rozvoje, jeho aplikaci v rozvojové praxi a konkrétní příklady. Během předmětu bude zmíněna základní teorie a také rozvojová spolupráce, která probíhá v rozvojových zemích. Studenti budou seznámeni se všemi stakeholdery v oblasti a také s organizacemi, které pracují přímo v terénu. Semináře jsou založeny na četbě článků ze zmiňované oblasti a jejich diskuzi.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s konceptem sportu a rozvoje a jeho využitím v rozvojové praxi.
Po dokončení předmětu by studenti měli chápat koncept sportu a rozvoje a jeho možné využití v praxi.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Esej, Analýza výkonů studenta
Písemná zkouška v rozsahu probírané látky a zadané literatury, aktivní účast a odevzdání esejí.
|
Doporučená literatura
|
-
& Dudfield, O. (2014). Strengthening sport for development and peace: national policies and strategies. London: Commonwealth Secretariat.
-
& Mbopi-Ke?ou, F. X. (2008). Health and sports in Africa: a challenge for development. Montrouge: John Libbey Eurotext.
-
Biester, S. (Ed.). (2009). Football, learning and education. Kickfair.
-
Coalter, F. (2013). Sport for development: what game are we playing?. London: Routledge.
-
Darnell, S. C. (2012). Sport for development and peace: a critical sociology. London: Bloomsbury Academic.
-
Levermore, R., Beacom A. (Ed). (2009). Sport and International Development. , 2009.. Palgrave Macmillan, London.
-
Schulenkorf, N., & Adair, D. (2014). Global sport-for-development: critical perspectives. Basingstoke: Palgrave Macmillan.
|