Vyučující
|
-
Harmáček Jaromír, doc. Ing. Mgr. Ph.D.
-
Schlossarek Martin, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Předmět poskytuje široký přehled geografických, ekonomických, politických a sociálních aspektů rozvoje v Africe. Analyzovány budou klíčové problémy jako například role státu v africké ekonomice, konflikty, nerostné suroviny nebo ekonomický růst v Africe. Předmět přiblíží studentům jak příležitosti pro rozvoj Afriky, tak překážky, které rozvoji brání.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je kriticky zkoumat specifické rozvojové příležitosti a ohrožení Afriky zejména z ekonomické, politické, sociální a geografické perspektivy.
Studenti se naučí analyzovat klíčové rozvojové problémy a procesy, které formují příležitosti a ohrožení pro socio-ekonomický a lidský rozvoj Afriky. Předmět kombinuje teoretický a obecný přístup k africkému rozvoji s případovými studiemi, které demonstrují diverzitu rozvojových zkušeností různých afrických zemí.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta
Prezentace vybraných témat v hodinách. Písemná zkouška v rozsahu probírané látky.
|
Doporučená literatura
|
-
Collier, P. (2007). The bottom billion: why the poorest countries are failing and what can be done about it. Oxford: Oxford University Press.
-
Easterly, W. (2002). The elusive quest for growth: economists' adventures and misadventures in the tropics. Cambridge: The MIT Press.
-
Iliffe, J. (2017). Africans: the history of a continent. Cambridge University Press.
-
Meredith, M. (2007). State of Africa: a history of fifty years of independance. Jonathan Ball Publishers.
-
Moyo, D. (2010). Dead aid: why aid is not working and how there is a better way for Africa. Douglas & Mcintyre Ltd.
-
Todd, J. M. (2007). African development. Lynne Rienner Publishers.
-
van de Walle, N. (2001). African economies and the politics of permanent crisis 1979-1999. Cambridge University Press.
|