Vyučující
|
-
Syrovátka Miroslav, doc. Mgr. Ph.D.
-
Harmáček Jaromír, doc. Ing. Mgr. Ph.D.
-
Schlossarek Martin, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Předmět je zaměřen na analýzu ekonomických problémů rozvojových zemí zejména z mikroekonomické perspektivy. Diskutovány budou otázky jako ekonomický růst, nové teorie růstu a současné modely rozvoje a podrozvinutosti. Mezi další témata předmětu patří například chudoba, nerovnost, populační růst, problematika lidského kapitálu (vzdělání a zdraví), urbanizace a vztahy mezi městem a venkovem, pozemkové reformy, trh práce, role trhu a státu a strategie ekonomického rozvoje.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je analyzovat významné ekonomické problémy rozvojových zemí, zejména z mikroekonomického pohledu.
Po dokončení předmětu budou studenti hlouběji chápat (mikro)ekonomické aspekty problémů rozvojových zemí.
|
Předpoklady
|
Ideálně bakalářský kurz rozvojové ekonomie. Nejedná se však o striktní předpoklad, bez kterého není možné kurz absolvovat.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Písemná zkouška v rozsahu probírané látky a zadané literatury.
|
Doporučená literatura
|
-
Banerjee, A., Benabou, R.,Mookherjee, D. (2006). Understanding Poverty. Oxford University Press.
-
Collier, P. (2008). The bottom billion: why the poorest countries are failing and what can be done about it. New York, N.Y: Oxford University Press.
-
Easterly, W. (2002). The elusive quest for growth: economists' adventures and misadventures in the tropics. Cambridge: The MIT Press.
-
Ray, D. (1998). Development economics. Princeton: Princeton University Press.
-
Sachs, J. D. (2005). The end of poverty: economic possibilities of our time. New York: Penguin Press.
-
Todaro, M. P., Smith, S. C. (2010). Economic development. 10th edition. New York: Pearson Addison Wesley.
|