Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Kromě základních teoretických přístupů bude v kurzu věnována pozornost rovněž následujícím tématům: mezinárodní systém, stát jako jeho hlavní aktér, ostatní aktéři v mezinárodním politickém systému, zahraniční politika, mezinárodní bezpečnost, právo, režimy, organizace, mezinárodní politická ekonomie atd.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cílem kurzu je seznámit studenty se základy oboru mezinárodní vztahy, s jeho historií, strukturou a základními teoretickými přístupy, které by měly být východiskem pro další kritické zkoumání a analýzu mezinárodněpolitického dění.
Po dokončení předmětu by studenti měli být schopni kriticky zkoumat a analyzovat mezinárodněpolitické dění.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta, Seminární práce
Polosemestrální písemná zkouška, závěrečná písemná zkouška, seminární práce, aktivní a kompetentní účast na seminářích založená na četbě a znalostech povinné literatury
|
Doporučená literatura
|
-
Art, R., Jervis, R. (2003). Enduring concepts and contemporary issues. New York: Longman.
-
Booth, K., Smith, S. (1995). International relations theory today. Cambridge, UK: Polity.
-
Drulák, P. (2003). Teorie mezinárodních vztahů. Praha: Portál.
-
Goldstein, J. S. (2001). International Relations. New York: Pearson.
-
Pearson, F., Rochester, M. (1992). International relations: the global condition in the late twentieth century. New York; USA: McGraw-Hill.
|