Vyučující
|
-
Syrovátka Miroslav, doc. Mgr. Ph.D.
-
Schlossarek Martin, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Předmět se zabývá měřením a hodnocením rozvoje, zejména prostřednictvím složených ukazatelů. První část předmětu se věnuje teoretickým aspektům měření rozvoje (klasifikace, konstrukce a využití ukazatelů). Jako případové studie jsou analyzovány vybrané ukazatele v oblastech rozvoje, kvality života a udržitelnosti. Ve druhé části předmětu pracují studenti ve skupinách na výzkumu vybraného ukazatele. Zapsání předmětu není formálně podmíněno, výhodou však jsou základní znalosti rozvojové ekonomie a kvantitativních metod. Tematické okruhy: 1. Teoretické aspekty měření rozvoje 2. Výzkum vybraného ukazatele
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška
aktivní účast na seminářích, odborná esej, ústní pohovor
|
Doporučená literatura
|
-
Organisation for Economic Co-operation and Development. (2008). Handbook on constructing composite indicators: Methodology and user guide..
-
Organisation for Economic Co-operation and Development (OECD). (2015). How is life? 2015. Measuring well-being. Paris: OECD.
-
Stiglitz, J. E., Sen, A., Fitoussi, J.-P. et al. (2009). Report by the Commission on the measurement of economic performance and social progress..
-
Yang, L. (2014). An inventory of composite measures of human progress. UNDP Human Development Report Office.
|