Předmět: Evaluace rozvojových projektů

» Seznam fakult » PRF » MRS
Název předmětu Evaluace rozvojových projektů
Kód předmětu MRS/ZERP
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Dušková Lenka, Mgr. PhD.
  • Šerá Komlossyová Eva, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Předmět poskytuje studentům základní teoretický podklad pro vypracování, zadávání i management rozvojových evaluací. Jednotlivé bloky předmětu se věnují teorii změny, monitoringu, evaluačním přístupům, evaluačním otázkám, evaluačnímu designu, prezentaci výsledků evaluace, etickým otázkám evaluací i aktuálním standardům pro rozvojové evaluace. Kromě kvalitního teoretického základu, získají studenti také praktické dovednosti pro plánování a realizaci evaluací. Předpokladem pro zapsání předmětu je absolvování předmětu Projektový cyklus.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Výstupy z učení
Cílem předmětu je poskytnout studentům základní teoretické znalosti a praktické dovednosti pro evaluaci (zejména) rozvojových intervencí.
Po dokončení předmětu by studenti měli mít kvalitní teoretický základ i praktické dovednosti pro design a realizaci rozvojových evaluací.
Předpoklady
Po dokončení předmětu by studenti měli mít kvalitní teoretický základ i praktické dovednosti pro design a realizaci rozvojových evaluací.

Hodnoticí metody a kritéria
Známkou, Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta

Aktivní účast v hodinách, vypracování a prezentace evaluačního návrhu ve skupině, písemná zkouška v rozsahu probírané látky.
Doporučená literatura
  • Fitz-Gibbon, C., T., Morris, L., L. (1987). How to Design a Program Evaluation. Newbury Park, London: Sage publications.
  • Kirkpatrick, D., Kirkpatrick, J. (2006). Evaluating training programs. San Francisco: Berrett-Koehler Publisher.
  • Kirkpatrick, D., Kirkpatrick, J. (2007). Implementing the Four Levels. San Francisco: Berrett-Koehler Publisher.
  • Morra Imas, L., Rist, R. (2009). The Road to Results: Designing and Conducting Effective Development Evaluations. Portland: Book News.
  • Stecher, B., Davis, W., A. (1987). How to Focus an Evaluation. Newbury Park, London: Sage publications.
  • Stufflebeam, D., Shinkfield A. (2007). Evaluation, Theory, Models, and Applications. San Francisco: Jossey-Bass.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr