Vyučující
|
-
Harmáček Jaromír, doc. Ing. Mgr. Ph.D.
-
Schlossarek Martin, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Hlavní obsahové okruhy 1. Měření sociálního rozvoje 2. Vzdělání a zdraví 3. Inovace 4. Rozvoj vs. udržitelnost
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Předmět tematicky navazuje na předmět Socio-ekonomický rozvoj 1. Jeho cílem je zkoumat spíše sociální témata rozvojových zemí (i z ekonomické perspektivy). Analyzovány budou otázky jako měření sociálního rozvoje zemí, problematika zdraví, vzdělání a inovací či migrace a remitencí.
Studenti získají znalosti v tématech jako měření sociálního rozvoje zemí, zdraví, vzdělání, migrace a remitence či měření udržitelnosti. Získají také praktické dovednosti v konstrukci kompozitních indikátorů za použití MS Excel nebo programu Stata.
|
Předpoklady
|
Absolvování předmětu Socio-ekonomický rozvoj 1.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
docházka, úkoly, písemný test
|
Doporučená literatura
|
-
Banerjee, A., Benabou, R.,Mookherjee, D. (2006). Understanding Poverty. Oxford University Press.
-
Norberg, J. (2016). Progress: Ten Reasons to Look Forward to the Future. Oneworld Publications.
-
Pinker, S. (2018). Enlightement Now. Viking Press.
-
Rosling, H., Rosling, O., Rosling Rönnlund, A. (2018). Factfulness: Ten Reasons We're Wrong About the World - and Why Things Are Better Than You Think. Flatiron Books.
-
Sachs, J. D.. (2005). The end of poverty: economic possibilities of our time. New York: Penguin Press.
-
Todaro, M. P., Smith, S. C. (2020). Economic development. 13th ed. Harlow: Addison Wesley.
|