Vyučující
|
-
Šafaříková Simona, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Předmět je zaměřen na vysvětlení konceptu sportu a rozvoje, jeho aplikaci v rozvojové praxi a konkrétní příklady. Během předmětu bude zmíněna základní teorie a také rozvojová spolupráce, která probíhá v rozvojových zemích. Studenti budou seznámeni se všemi stakeholdery v oblasti a také s organizacemi, které pracují přímo v terénu. Semináře jsou založeny na četbě článků ze zmiňované oblasti a jejich diskuzi.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s konceptem sportu a rozvoje a jeho využitím v rozvojové praxi.
Po dokončení předmětu by studenti měli chápat koncept sportu a rozvoje a jeho možné využití v praxi.
|
Předpoklady
|
-
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Esej, Analýza výkonů studenta, Písemný test
Písemná zkouška v rozsahu probírané látky a zadané literatury, aktivní účast a odevzdání esejí.
|
Doporučená literatura
|
-
Biester, S. (Ed.). (2009). Football, learning and education. Kickfair.
-
Giulianotti, R., & Robertson, R. (2008). Globalization and sport. Malden: Blackwell Publishing.
-
Guilianotti, R. (2004). Sport and Modern Social Theorists. New York: Palgrave Macmillan.
-
Holt, N. L. (2008). Positive Youth Development through Sport. London: Routledge.
-
Chapel, B. (2007). Sport in Developing Countries. International Sport Publications.
-
ICSSPE. (2009). ELEVEN. Making lives better: 11 Stories of Development through Football. Brighton: Pitch Publishing.
-
Levermore, R., & Budd, A. (2004). Sport and international relations. London: Routledge.
-
Levermore, R., Beacom A. (Ed). (2009). Sport and International Development. , 2009.. Palgrave Macmillan, London.
|