Vyučující
|
-
Harmáček Jaromír, doc. Ing. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Hlavní obsahové okruhy 1. Měření sociálního rozvoje 2. Vzdělání a zdraví 3. Inovace 4. Rozvoj vs. udržitelnost
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Předmět tematicky navazuje na předmět Development Economics. Jeho cílem je zkoumat spíše sociální témata rozvojových zemí (i z ekonomické perspektivy). Analyzovány budou otázky jako měření sociálního rozvoje zemí, problematika zdraví, vzdělání a inovací či migrace a remitencí.
Studenti získají znalosti v tématech jako měření sociálního rozvoje zemí, zdraví, vzdělání, migrace a remitence či měření udržitelnosti. Získají také praktické dovednosti v konstrukci kompozitních indikátorů za použití MS Excel nebo programu Stata.
|
Předpoklady
|
Absolvování kurzu Development Economics.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta
docházka, úkoly, písemný test
|
Doporučená literatura
|
-
Collier, P. (2007). The bottom billion: why the poorest countries are failing and what can be done about it. Oxford: Oxford University Press.
-
Norberg, J. (2016). Progress: Ten Reasons to Look Forward to the Future. Oneworld Publications.
-
Pinker, S. (2018). Enlightement Now. Viking Press.
-
Ray, D. (1998). Development economics. Princeton: Princeton University Press.
-
Todaro, M. P., Smith, S. C. (2020). Economic development. 13th ed. Harlow: Addison Wesley.
|