Vyučující
|
-
Dušková Lenka, Mgr. PhD.
-
Šerá Komlossyová Eva, Mgr. Ph.D.
-
Macková Lucie, M.A., Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Předmět poskytuje studentům základní teoretický podklad pro vypracování, zadávání i management rozvojových evaluací. Jednotlivé bloky předmětu se věnují evaluačním přístupům, evaluaci a monitoringu zaměřené na výsledky, evaluačním otázkám, evaluačnímu designu, metodám sběru dat, prezentaci výsledků evaluace, etickým otázkám evaluací, aktuálním standardům pro rozvojové evaluace. Kromě kvalitního teoretického základu, získají studenti také praktické dovednosti pro realizaci evaluací. Předpokladem pro zapsání předmětu je absolvování předmětu Projektový cyklus.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je poskytnout studentům základní teoretické znalosti a praktické dovednosti pro evaluaci rozvojových intervencí.
Po dokončení předmětu by studenti měli mít kvalitní teoretický základ i praktické dovednosti pro design a realizaci rozvojových evaluací.
|
Předpoklady
|
-
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou, Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta
Aktivní účast v hodinách, vypracování evaluace, písemná zkouška v rozsahu probírané látky.
|
Doporučená literatura
|
-
Fitz-Gibbon, C., T., Morris, L., L. (1987). How to Design a Program Evaluation. Newbury Park, London: Sage publications.
-
Kirkpatrick, D., Kirkpatrick, J. (2006). Evaluating training programs. San Francisco: Berrett-Koehler Publisher.
-
Kirkpatrick, D., Kirkpatrick, J. (2007). Implementing the Four Levels. San Francisco: Berrett-Koehler Publisher.
-
Morra Immas, L., Rist, R. (2009). The road to results. Designing and conducting development evaluations. The World Bank.
-
Stecher, B., Davis, W., A. (1987). How to Focus an Evaluation. Newbury Park, London: Sage publications.
-
Stufflebeam, D., Shinkfield A. (2007). Evaluation, Theory, Models, and Applications. San Francisco: Jossey-Bass.
|