Vyučující
|
-
Hájková Pavla, Mgr.
-
Nováček Pavel, doc. RNDr. CSc.
|
Obsah předmětu
|
Studenti budou podrobně seznámeni s žurnalistickými žánry nejčastěji využívanými pro referování o rozvojových tématech a během semestru odevzdají dva vlastní textové výstupy (zpráva, rozhovor nebo reportáž). Kurz bude také pojednávat o tvorbě mediálního obrazu, etických otázkách, podá základní informace o rozvojové spolupráci, humanitární pomoci a aktérech rozvojové spolupráce. Dále se změříme na rozvojovou problematiku v médiích, mediální stereotypy o rozvojových zemích i práci novináře v rozvojové zemi.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Cílem kurzu je přiblížit studentům rozvojovou problematiku v médiích, představit základní žurnalistické žánry a naučit studenta informovat veřejnost o rozvojových tématech.
Vysvětlení základní terminologie, vytvoření novinářského textu.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta
kolokvium v rozsahu probírané látky
|
Doporučená literatura
|
-
Burton,G., Jirák, J. (2001). Úvod do studia médií. Brno: Barristel a Principal.
-
Exnerová, V. (2005). Globální problémy a rozvojová spolupráce. Člověk v tísni o.p.s., Praha.
-
Králová, D., Medková, B., Mračková, J. (2007). Novinář, rozvojová spolupráce a humanitární pomoc. Člověk v tísni o.p.s., Praha.
-
Osvaldová, B. a kol. (1999). Encyklopedie praktické žurnalistiky. Praha: Libri.
-
Rus-Mohl, S., Bakičová, H. (2005). Žurnalistika: komplexní průvodce žurnalistikou. Praha: Grada.
|