Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Hlavní témata výuky: 1. Systémové myšlení pro tvorbu politik 2. Společenská transformace 3. Participace ve společenské správě (governance) 4. Environmentální a klimatická spravedlnost 5. Znalostní systémy a jejich vliv na tvorbu politik 6. Scénáře a cesty k udržitelnosti pro tvorbu politik
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je zprostředkovat studentům různé perspektivy na politiku udržitelného rozvoje, které vycházejí z vědy o udržitelnosti. Pozornost věnována především konceptuálním a kontextuálním východiskům, která ovlivňují tvorbu politik udržitelného rozvoje na lokální, regionální a mezinárodní úrovni.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
písemná zkouška, aktivní účast ve výuce
|
Doporučená literatura
|
-
Berkes, F. & Folke, C. (1998). Linking Social and Ecological Systems: Management Practices and Social Mechanisms forBuilding Resilience. Cambridge University Press: Cambridge, UK.
-
Dobson, A. (2016). Environmental Politics: A Very Short Introduction. Oxford University Press.
|